مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر امور اراضی آذربایجان‌ غربی:

طرح کاداستر در ۴۰ هزار هکتار از اراضی پیرانشهر اجرا می‌شود

عصر ساختمان- مدیر امور اراضی آذربایجان‌غربی گفت: مقدمات اجرای فاز دوم طرح کاداستر به مساحت ۴۰ هزار هکتار در شهرستان پیرانشهر فراهم شده است.

طرح کاداستر در ۴۰ هزار هکتار از اراضی پیرانشهر اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمود مظلومی  در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار و عملکرد امور اراضی استان در سال 95 اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح آزمایشی کاداستر در 3000 هکتار از شهرستان پیرانشهر با اعتبار بیش از 116 میلیون تومان و با پیشرفت فیزیکی 98 درصد انجام شده و در حال اتمام است.

    وی گفت: علاوه بر آن، مقدمات فاز دوم طرح کاداستر که در تیر ماه با چهار شرکت مشاور در شهرستان پیرانشهر منعقد شده بود به مساحت 40 هزار هکتار مهیا شده و در حال اجرا است.

    وی با بیان اینکه این طرح به صورت مجزا از طرح‌های ستاد احیاء دریاچه ارومیه در حال اجرا است، اضافه کرد : با توجه به اینکه یکی از راهکارهای 27 گانه ستاد احیاء دریاچه ارومیه، تهیه نقشه کاداستر اراضی کشاورزی است، با اجرای کامل این طرح در استان با اولویت اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه می‌توانیم اطلاعات جامع و آمار دقیقی از وضعیت اراضی کشاورزی استان به‌دست بیاوریم.

    مظلومی خاطر نشان کرد: تولید اطلاعات و آمار و ایجاد بانک‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی در جهت ارائه خدمات به حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی، تحقق اهداف دولت الکترونیکی در بخش کشاورزی به‌ ویژه در حوزه مالکیت و حقوقی، پاسخ به استعلام‌های دستگاه‌های ذیربط و مردم با سرعت و دقت بالا، شفاف‌سازی در وصول مطالبات دولت در اراضی از مهم‌ترین مزایای اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی است.

    وی رفع اختلافات و کاهش مناقشات ناشی از مشخص نبودن برخی از اراضی میان کشاورزان، تثبیت مالکیت اراضی و مستحدثات و اعتماد در نقل و انتقال مدارک را از دیگر اهداف طرح نقشه کاداستر نام برد.

    مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اهداف سامانه ارتباط مردمی 131 ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی در استان ، بیان کرد : نظارت بر اراضی واگذار شده، حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز و گشت های ویژه برای حفظ اراضی از اهداف افتتاح سامانه ارتباط مردمی حفاظت از اراضی کشاورزی در مدیریت امور اراضی استان است که مردم استان می توانند گزارشات خود را در زمینه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی به این سامانه اعلام کنند.

    مظلومی با اشاره به اینکه امسال کار تثبیت مالکیت و صدور سند اراضی کشاورزی به تعداد 113 مورد و در سطح 302 هکتار انجام شده است ، تصریح کرد: شناسایی آرای رفع تداخلات نیز در سطح 800 هکتار انجام گرفته است.

    مدیر امور اراضی آذربایجان‌غربی به عملکرد اداره مهندسی و حدنگاری اراضی استان اشاره کرد و افزود: در این زمینه ضمن تولید نقشه از تصاویر، عکس و گویاسازی همراه با اطلاعات توصیفی به میزان 3000 هکتار، تهیه نقشه کاداستر به میزان دو هزار و 500 هکتار نیز انجام شده است .

    وی گفت: از ابتدای امسال تا کنون تعداد 20 پرونده در شورای اصلاحات ارضی مطرح شده و رأی شورا برای آنها صادر شده است.

    مظلومی افزود : مدیریت امور اراضی استان بر آن است تا با برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت کارآمد، در جایگاه تحقق اهداف حاکمیتی که در حیطه وظایف، ماموریت‌ها و اختیارات این سازمان قرار دارد، اراضی کشاورزی را ساماندهی و مدیریت کرده و از آسیب‌های پیش‌رو جلوگیری کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار