مدیران خودروعصر اعتبار

معاون ثبت اسناد و املاک:

طرح کاداستر اختلاف ها و شکایت ها در زمینه اراضی را کاهش می دهد

عصر ساختمان- معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: اجرای قانون کاداستر (حدنگار) باعث کاهش اختلاف ها و جلوگیری از طرح شکایت ها و دعاوی مرتبط با اراضی در محاکم قضایی می شود.

طرح کاداستر اختلاف ها و شکایت ها در زمینه اراضی را کاهش می دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، حسین صعید زرندی جمعه شب در نشست بررسی مشکلات ثبتی اراضی شهرستان دیر استان بوشهر افزود: براساس نظر کارشناسان اکنون 60 درصد دعاوی در دستگاه قضایی با اختلافات اراضی ارتباط دارد که طرح کاداستر می تواند به شکایت ها پایان دهد.
    وی ادامه داد: تمکین به قانون در ثبتی کردن اراضی، نارضایتی مردم را کاهش می دهد و همه باید با همفکری در این زمینه تلاش کنیم.
    معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک اظهار داشت: مشکلات ثبتی در شهرستان دیر در بخش آبراه ها را بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی با همفکری و تعامل بین بخشی حل کنند.
    نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه گفت: براساس یک برنامه زمانی باید مشکلات ثبتی مردم در بخش بنیاد مسکن، آبراه ها و کشاورزی برطرف شود.
    سکینه الماسی افزود: با توجه به اینکه شهرستان دیر نسبت به سایر شهرستان های جنوبی استان کم ترین مشکل ثبت اراضی را دارد این مشکلات با همفکری بین بخشی قابل حل است.
    وی گفت: کندی اجرای طرح کاداستر در شهرستان دیر مشکل ثبتی ایجاد کرده و ساختمان کنونی ثبت اسناد و املاک دیر قدیمی است که نیاز به احداث ساختمان جدید دارد و با رایزنی های صورت گرفته انجام خواهد شد.
    فرماندار دیر اظهارکرد: ثبت اسناد و املاک تاثیرگذارترین اداره در شهرستان است که ساختمان آن قدیمی و فرسوده و نیروی موجود در این اداره کافی نیست.
    حمزه اعتماد افزود: شهرستان دیر با وسعت بیش از 2 هزار کیلومتر دارای پنج شهر و سه بخش و حدود70 روستاست که نیاز است اداره ثبت اسناد و املاک با نیروی بیشتری به کار ثبتی بپردازند.
    وی گفت: ثبت اراضی کشاورزی و برطرف شدن مشکلات ثبتی در آبراه ها و تک برگ شدن برخی از اراضی از خواسته ها و دغدغه های مردم این شهرستان است.
    شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار