مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

۹۹ درصد مالکیت املاک مردم تحت سیستم کاداستر قرار دارد

عصر ساختمان- شیخ علیشاهی گفت: ۹۹ درصد مالکیت املاک مردم تحت سیستم کاداستر قرار گرفته است.

۹۹ درصد مالکیت املاک مردم تحت سیستم کاداستر قرار دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد شیخ علیشاهی مدیر کل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه در حال حاضر حدود 99 درصد مالکیت املاک مردم تحت سیستم کاداستر قرار گرفته است، اظهار کرد: تمام اسناد رسمی مالکیت اراضی و املاک تحت سیستم کاداستر و بر اساس اطلاعات موجود در بانک جامع املاک صادر می‌شود.

    مدیر کل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص اجرای کاداستر شهری در کشور گفت: در سال‌های اخیر علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری، با تلاش‌های صورت گرفته در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نقشه تمام املاک واقع در شهر‌ها در سیستم کاداستر جانمایی و در بانک‌های اطلاعاتی ذخیره شده است.

    شیخ علیشاهی افزود: در حال حاضر تمام املاک واقع در شهر‌ها و اراضی کشاورزی در بانک اطلاعاتی کاداستر جانمایی و تثبیت شده است و اسناد مالکیت مردم هم اکنون در سیستم کاداستر صادر می‌شود.

    مدیر کل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه تلاش‌های بسیار زیادی در زمینه تحقق کاداستر جامع در سازمان ثبت انجام شده و با استقرار این سیستم نظم حقوقی لازم در عرصه مالکیت اراضی و املاک برقرار و بسیاری از جرائم و تخلفات و نزاع‌های مرتبط با اراضی منتفی خواهد شد، اظهار داشت: کاداستر یکی از زیرساخت‌های اساسی جهت تثبیت مالکیت اراضی و املاک در کشور است و اجرای آن در کشور کار بزرگی است و انجام آن به تعامل، همفکری و همکاری بیش از پیش سازمان‌های متولی بستگی دارد.

    شیخ علیشاهی افزود: قانون جامع حدنگار مصوب 1393 تکلیف دستگاه‌های ذی‌ربط را در خصوص اجرای کاداستر مشخص کرده و بر اساس قانون تمامی دستگاه‌های دولتی مکلف شده‌اند مستندات و اطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود را در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار دهند که متاسفانه در این خصوص تاکنون اقدامات موثری از سوی مراجع ذی‌ربط صورت نپذیرفته است.

    وی در خصوص اجرای کاداستر در مالکیت‌های دولت گفت: از حدود 133 میلیون هکتار اراضی ملی تاکنون 108 میلیون هکتار تحت سیستم کاداستر جانمایی، اما متاسفانه از این میزان تنها 27 میلیون هکتار تثبیت شده و باید نسبت به اجرای باقیمانده تکالیف برنامه ریزی و هماهنگی جدی تری صورت گیرد.

    مدیر کل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: اجرای کامل کاداستر کشور به موجب مصوبه 1393 مجلس شورای اسلامی باید ظرف پنج سال در تمامی کشور اجرا شود. بر اساس این قانون باید تمام درآمد‌های ناشی از قانون جهت اجرای کاداستر جامع کشور هزینه شود که متاسفانه ظرف سه سال گذشته حدود 5.24 درصد از درآمد‌ها در اختیار سازمان ثبت قرار گرفته است.

    وی افزود: انتظار داریم اشخاصی که در این خصوص اظهار نظر می‌کنند، ابتدا اطلاعات لازم را کسب و سپس مبادرت به اطللع رسانی صحیح کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار