مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت خانه های ویلایی باید جایگزین خانه های ۲۵ متری شود

عصر ساختمان- کارشناس مسکن گفت: طرح افقی شهرها با الحاق اراضی باید جایگزین ساخت واحدهای ۲۵ تا ۳۰ متری که اخیرا مطرح شده است قرار گیرد.

ساخت خانه های ویلایی باید جایگزین خانه های ۲۵ متری شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به اینکه اخیرا خبرهای مبنی بر ساخت واحدهای 25 تا 30 متری برای زوج های جوان مطرح شده  بود که دولت یکی از اصلی ترین برنامه های خود را ساخت واحدهای حیاط دار و ویلایی و افزایش محدوده های شهری قرار بود اما اخیرا خبری با این عنوان که طرحی به عنوان مسکن اقتصادی توسط اتحادیه صورت گرفته، ابعاد مختلفی دارد و در کمیسیون عمران مجلس نیز مطرح شده است.

    به گفته خشایار باقر پور، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران  خوشبختانه طرح با استقبال خوبی از ناحیه ریاست جمهوری مواجه و به وزارت راه و شهرسازی ارجاع شده و وزیر راه و شهرسازی با نگاه مثبت آمادگی مشارکت در اجرای طرح را به اتحادیه اعلام کردند.

    او گفت: این طرح بیشتر مربوط به تامین مسکن جوانان و و زوج‌های جوان است، زیرا یکی از اصلی‌ترین معضلات پیش روی جوانان برای ازدواج بحث تامین مسکن است. قیمت مسکن متاثر از شرایط کلان اقتصاد کشور بالا رفته و قدرت خرید کاهش یافته است، از طرفی هزینه‌های اجاره‌بها هم به شکل سرسام آور افزایش داشته و همه دست به دست همه داده تا جوانان برای ازدواج خود و تامین سرپناه دچار مشکل شوند.

    باقرپور در توضیح متراژ واحد‌ها گفت: در این طرح از الگوی آسیای شرقی بهره بردیم و واحد‌های کوچک متراژ 25 تا 35 متری با تکنولوژی‌های نوین ساخته می‌شوند. واحد‌ها با رویکرد اقتصادی‌سازی نه به معنای ارزان‌سازی به قیمت از بین بردن کیفیت بلکه به منزله حفظ کیفیت همراه با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین ساخت احداث می‌شوند و قیمت تمام شده را به حداقل رساندیم.

    براساس این گزارش این درحالی است که فرشید ایلاتی، کارشناس حوزه مسکن به باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر یکی از اصلی ترین برنامه های که دولت باید در دستور کار خود قرار دهد طرح توسعه افقی شهرها و ساخت مسکن به صورت حیاط دار است که در حال حاضر طبق اعلام وزارت راه وشهرسازی باید در تمامی شهرهای که اراضی در آنها وجود دارد مسکن به صورت ویلایی ساخته شود.

    او ادامه داد: طرح توسعه افقی شهرها از طریق الحاق اراضی و همچنین پرداخت تسهیلات ساخت مسکن باید اجرا شود تا شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن و کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن باشیم.

    گفتنی است این طرح ساخت مسکن های 25متری توسط دولت که البته توسط وزارت راه وشهرسازی تکذیب شده بود خود می توانست آسیب جدی به  اجرای طرح توسعه افقی شهرها و ساخت خانه های حیاط دار وارد کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو