مدیران خودروعصر اعتبار

ویلا سازی غیر اصولی در اطراف تهران

عصر ساختمان- تغییر کاربری‌ها باعث شده است که در مناطقی مانند دماوند و لواسانات، شاهد قیمت‌های نجومی برای زمین و ویلاهای ساخته شده باشیم که گاهی از متری ۱۰۰ میلیون تومان نیز تجاوز می‌کند.

ویلا سازی غیر اصولی در اطراف تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳:۰۰

    ویلاسازی در اطراف تهران

    سال‌هاست که مردم دیگر تمایل چندانی که به ویلاسازی در شمال کشور ندارند، چراکه با وجود شلوغی همیشگی جاده‌ها و ترافیک سنگین در آخر هفته‌ها، مردم باید تایم زیادی را درگیر ترافیک باشند و این اصلا برایشان خوشایند نیست.
    به همین دلیل است که طی سالهای گذشته، مردم به ویلاسازی در اطراف و حومه‌ی شهر روی آورده‌اند تا یک آخر هفته‌ی به دور از شلوغی را در کنار خانواده داشته باشند.
    بماند که در این بین، بسیاری افراد سودجو هستند که از قوانین پیروی نمی‌کنند و با ساخت و سازهای غیر مجاز، زمین‌های زراعی و باغات را از بین می‌برند!
    این تغییر کاربری‌ها باعث شده است که در مناطقی مانند دماوند و لواسانات، شاهد قیمت‌های نجومی برای زمین و ویلاهای ساخته شده باشیم که گاهی از متری 100 میلیون تومان نیز تجاوز می‌کند.
    اگر بحث ساخت و سازهای غیرقانونی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز را نادیده بگیریم، قصد داریم تا درباره‌ی روش‌های اجرای انواع ویلا با متریال و مصالح مختلف را بررسی کنیم و ببینیم کدام متریال برای ساخت ویلا پرطرفدارتر و کاربردی‌تر است.
    در ادامه با ما همراه باشید.

    مصالح کاربردی برای ویلاسازی به روش مدرن
    خب این کاملا مشخص است که برای داشتن ویلایی مدرن، باید از مصالح مدرن و روش‌های اجرای نوین استفاده کرد.
    کاربردی‌ترین و پرطرفدارترین متریال برای ساخت ویلا، شیشه می‌باشد. استفاده از شیشه در نما، همیشه از محبوبیت خاصی برخوردار بوده است.
    حالا باید بدانید که نمای شیشه‌ای به روش‌های مختلفی طراحی و اجرا می‌شود.

    نمای کرتین وال 
    نمای کرتین وال که در اصطلاح به آن دیوار پرده‌ای هم گفته می‌شود، یکی از انواع نمای ساختمان است که مصالح آن عمدتا شیشه و آلومینیوم هستند.
    کرتین وال ها انواع مختلفی دارند که در واقع نحوه نصب آن هاست که این تنوع را ایجاد می کند.
    کرتین وال ها به انواع زیر تقسیم می شوند :
    1- کرتین وال فیس کپ (facecap) که با روش استیک (stick) نصب می گردد.
    2- کرتین وال فریم لس (frameless) که عموما با روش یو چنل (u channel) نصب می گردد.
    3- کرتین وال یونی تایزد (unitized) که به صورت پیش ساخته نصب می گردد.
    نمای کرتین وال فریم لس نمای کرتین والی است که پروفیل‌های آلومینیومی در ظاهر نما مشخص نیستند و همین موضوع باعث جذابیت و زیبایی بیشتر آن نسبت به نمای فیس کپ است.
    برای پیاده‌سازی نمای کرتین وال فیس کپ، ابتدا لامل‌ها نصب شده و پس از این که تقسیم‌بندی پروفیل‌ها انجام گرفت، شیشه‌ها بر روی زبانه‌های تعبیه شده روی ساختار پروفیل قرار می‌گیرد.

    نمای یونیتایز نیز یک نمای کرتین وال یکپارچه است که پانل‌های نصبی در این روش در کارخانه آماده شده طوری که شیشه‌ها نیز در درون قاب‌ها قرار گرفته و فقط برای نصب و اجرا به کارگاه ساختمانی انتقال می یابند.
    با این که این سبک اجرا بیشترین استحکام و امنیت و همین طور سرعتی بالا در اجرا را دارد و گزینه ی مناسبی برای ساختمان‌های بلند می‌باشد اما انتخاب آن به صرفه نیست و هزینه‌های گزافی در پی خواهد داشت.
    نمای کرتین وال به دلیل جذابیت بالایی که دارد امروزه در بسیاری از ساختمان‌های مدرن و اداری مورد استفاده قرار میگیرد،البته نباید از زیبایی این نما بر روی ساختمان‌های بلند مرتبه مانند پاساژها و مجتمع های تجاری غافل شد.
    نمای کرتین وال از آنجایی که از جذابیت بالایی برخوردار است، برای ساختمان‌های مدرن زیادی قابل استفاده است که نمای دوبلکس یکی از این ساختمان‌ها می‌باشد که اگر با روش کرتین وال اجرا شود از جذابیت زیادی برخوردار است.

    نمای اسپایدر
    نمای اسپایدر، نوعی نمای شیشه‌ای خود ایستا است که بدون نیاز به فریم و با استفاده از اتصالات نقطه‌ای به سازه متصل می‌‌شود و هیچ گونه سازه افقی و عمودی در نمای شیشه‌‌ای ساختمان قابل مشاهده نیست.
    استفاده از نمای اسپایدر امروزه بسیار مرسوم‌تر از گذشته شده و طرفداران زیادی پیداکرده است، و با وجود ظاهری زیبا، جداکننده فضای داخلی ساختمان و فضای بیرونی آن است.
    در نمای اسپایدر، شیشه‌ها به صورت شبکه‌های موزائیکی در یک راستا نصب می‌شوند.
    بسیاری دلیل نام‌گذاری این نما را فرم اتصال دهنده‌های شیشه که شبیه عنکبوت است می‌‌دانند.

    نمای اسپایدر هم مانند نمای کرتین وال انواع مختلفی دارد که شامل: فین گلس، اسپیس فریم، فین گلس، کابلی، اسپایدر با سازه خرپای فلزی، می‌باشند.
    البته قابل ذکر است که نمای اسپایدر برای ساختمان‌هایی با تعداد طبقات بالا مناسب‌تر است.
    بجز نمای شیشه‌ای متریال‌های دیگه‌ای هم هستند که برای داشتن ویلایی مدرن مناسب‌اند.مصالحی مانند چوب، سنگ، و ... که در ادامه درباره‌ی آن‌ها توضیح می‌دهیم.

    نمای چوبی
    داشتن ویلای چوبی از علاقه‌مندی‌های همه‌ی افراد است. هیچ چیز نمی‌تواند رومانتیک‌تر از داشتن نمای چوبی در یک طبیعت بکر باشد!
    استفاده از چوب در نمای ساختمان مزایا و معایب خاص خودش را دارد، از جمله معایب استفاده از چوب در نمای ساختمان، می‌توان به: قابل اشتعال بودن، کاهش مقاومت مکانیکی در مراحل تولید کار و هزینه‌ی بالا برای چوب‌های با کیفیت و درجه یک اشاره کرد.
    و از جمله مزایای نماهای چوبی هم، زیبایی نما به دلیل استفاده از یک متریال طبیعی، خاصیت ضد آب و ضد رطوبت چوب‌های ترموود، سبک بودن، شست و شو و نگهداری آسان، سهولت نصب و اجرا و … می‌باشد.

    نمای سنگی 
    استفاده از سنگ در ساخت ویلا از گذشته تا به امروز متداول بوده و هست.
    نمای سنگی، خصوصا اگر که از نوع نمای کلاسیک باشد، شکوه و عظمت خاصی به ساختمان می‌بخشد و این امر سبب محبوبیت این نما شده است.
    نمای سنگی ساختمان همانطور که از قدمت و تاریخچه‌اش مشخص است همواره نماد استحکام و زیبایی بوده است.نمای سنگ ساده و یا نماهای پر پیچ و خم تاثیری در جلوه و زیبایی نمای ساختمان سنگ نخواهد داشت و این نما همواره انتخاب اول اکثر ساختمان سازان خواهد بود.

    از بین تمام مصالحی که امروزه برای طراحی نما از آن‌ها استفاده می‌شود، نمای سنگی دوام و مقاومت بالاتری دارد.
    قطعا می‌دانید که نمای بیرونی ساختمان به دلیل اینکه در معرض عوامل مخرب خارجی مانند باد، باران و … قرار دارد؛ بیشتر در معرض فرسایش است و اگر از متریال باکیفیتی برای ساخت نما استفاده نشود نما ساختمان در مدت کوتاهی پس از اجرا دچار فرسایش شده و فرو می‌ریزد.
    پس متوجه شدید که انتخاب نمای ساختمان سنگ مرغوب مهم‌ترین کاری است که شما برای داشتن نمای سنگی دلخواهتان باید به آن توجه کنید.
    در انتها اگر که قصد ویلاسازی مجاز در اطراف تهران را دارید و به دنبال متریال مناسب برای نمای ویلای خود هستید، ما نمای شیشه‌ای کرتین وال و یا نمای چوبی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو