مدیران خودروعصر اعتبار

آپارتمان بزرگ در جنوب تهران چند؟

عصر ساختمان- با کاهش قیمت مسکن، نرخ پیشنهادی آپارتمان‌های بزرگ متراژ در جنوب پایتخت نیز دچار افت ۱۵ تا ۲۰ درصدی شده است.

آپارتمان بزرگ در جنوب تهران چند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، رکود معاملات مسکن در تهران باعث افت قیمت‌های پیشنهادی شده و جنوب پایتخت نیز از این رکود بی‌نصیب نمانده است. افت قدرت خرید باعث شده تا رکود خرید و فروش آپارتمان‌های بزرگ، سنگین‌تر از واحدهای کوچک باشد.

    بررسی‌ها نشان می‌دهد با بودجه خرید یک آپارتمان کوچک در شمال و مرکز تهران می‌توان در جنوب شهر، واحد بالای 100 متر خریداری کرد.

    به دلیل خوش‌فروش بودن واحدهای کوچک معمولا نرخ هر متر مربع از واحدهای بزرگ متراژ، کمتر از آپارتمان‌های کوچک است. اما به نظر می‌رسد در جنوب پایتخت به دلیل کمبود عرضه آپارتمان بزرگ این قاعده کلی چندان محسوس نیست.

    در سال های اخیر به دلیل نوسانات قیمت مسکن شاهد نوعی کوچ طبقاتی در تهران هستیم. در این فرآیند بسیاری از مستاجران از شمال به مرکز تهران،، از مرکز به جنوب و از جنوب به حومه پایتخت رفته‌اند. یکی از نتایج این مساله، افزایش تقاضا برای سکونت در واحدهای بالای 100 متر در جنوب تهران است؛ در حالی که با کمبود عرضه در این گروه متراژی مواجهیم.

    با شروع رکود در بازار مسکن که از ابتدای خردادماه تحت تاثیر افت نرخ ارز ایجاد شده قیمتهای پیشنهادی مسکن در تهران بین 15 تا 20 درصد کاهش یافته است.

    در این گزارش می توانید قیمت هر متر مربع از واحدهای بالای 100 متر مربع در جنوب تهران را مشاهده کنید.

    آمار رسمی ارائه شده از سوی مسئولان، کاهش قیمت مسکن در پایتخت را تایید می‌کند. روز گذشته سیدجواد سادات ـ مشاور وزیر راه و شهرسازی - اعلام کرد که تیرماه امسال تورم مسکن در تهران نسبت به ماه گذشته 3.8 درصد کاهش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی