مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت آپارتمان‌های فول امکانات در تهران

عصر ساختمان- در شرایطی که بنا به گفته‌ مسئولان وزارت راه و شهرسازی، تیرماه امسال قیمت مسکن در تهران ۳.۸ درصد نسبت به خرداد کاهش یافته، هم‌اکنون می‌توان با نقدینگی کمتر از ۲ میلیارد تومان در مناطقی از تهران آپارتمان با امکانات کامل خریداری کرد.

قیمت آپارتمان‌های فول امکانات در تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، آمار رسمی ارایه شده از سوی مسئولان، کاهش قیمت مسکن در پایتخت را تایید می‌کند. امروز سیدجواد سادات ـ مشاور وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که تیرماه امسال تورم مسکن در تهران نسبت به ماه گذشته 3.8 درصد کاهش یافته است.

    در هفته‌های اخیر نیز گزارش‌های میدانی از کاهش محسوس نرخ‌های پیشنهادی حکایت داشت. مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت گفت که قیمت مسکن در بیشتر مناطق  تهران بین 12 تا 15 درصد کاهش نشان می‌دهد. او پیگیری جدی مالیات خانه‌های خالی، ساماندهی مشاوران املاک و مقابله با احتکار زمین را از دلایل این افت دانست.

    از طرف دیگر از اوایل خردادماه امسال کاهش نرخ‌ها در بازار ارز و ثبات اقتصاد کلان منجر به آرامش بازارهای مسکن، خودرو، ارز و طلا شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر می‌توان با نقدینگی کمتر از دو میلیارد تومان در مناطقی از تهران آپارتمان خریداری کرد؛ در حالی که تا حدود دو ماه پیش قیمت‌ها در اطراف تهران نیز بعضا فراتر از دو میلیارد تومان رسیده بود.

    در این گزارش نرخ پیشنهادی آپارتمان‌های با امکانات کامل در تهران را مشاهده می‌کنید.

     

    در هفته‌های اخیر برای افزایش توان خرید مسکن، سقف تسهیلات خرید از محل اوراق  گواهی حق تقدم از 480 میلیون تومان به 960 میلیون تومان افزایش یافت. اقساط ماهیانه این وام حدود 19 میلیون و 300 هزار تومان برآورد می‌شود.

    در  اقدامی دیگر از ابتدای خردادماه امسال گشت‌های بازرسی به منظور شناسایی مشاوران املاک متخلف آغاز شد. این برنامه به صورت پایلوت از شهر جدید پردیس شروع و سپس در تهران و سایر شهرهای کشور به اجرا درآمد. بنا به گفته‌ی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تا کنون 230 واحد مشاور املاک متخلف در تهران پلمب شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو