مدیران خودروعصر اعتبار

تشکیل کارگروه استانی نقشه‌برداری اراضی دولتی با بودجه ۲۰۰ میلیونی

عصر ساختمان- مقام مسئول سازمان ملی زمین و مسکن از تشکیل کارگروه‌های استانی نقشه‌برداری اراضی دولتی با بودجه ۲۰۰ میلیون تومانی خبر داد و گفت: اگر تا ۲ هفته آینده سند ۸۵۰ هکتار صادر نشود، دستگاه‌ها به کمیسیون عمران مجلس معرفی می‌شوند.

تشکیل کارگروه استانی نقشه‌برداری اراضی دولتی با بودجه ۲۰۰ میلیونی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم،  تقی رضایی، سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با یادآوری امضای تفاهمنامه اجرای حدنگاری بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور‌،اظهار کرد: پس از این تفاهمنامه کارگروه‌هایی با بودجه 200 میلیون تومانی در استان‌ها برای عملیات نقشه‌برداری تشکیل شد.

    وی با اشاره به این‌که بسیاری از اراضی وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های دولتی مستندسازی نشده و سند ندارند، ادامه داد: محدودیتی برای تامین اعتبار نقشه‌برداری وجود ندارد. با انجام عملیات نقشه برداری اسناد تک‌برگی زمین‌های دولت اخذ می‌شود که کار بزرگی بود.

    وی با بیان این‌که تاکنون 6134 هکتار توسط وزارت راه شناسایی و احصا و برای 1300 هکتار سند صادر شده است، افزود: هفته آینده برای گیلان، گلستان، مازندران، اصفهان و ایرانشهر 850 هکتار سند توسط کارگروه استانی مورد بررسی قرار گرفته و اسناد صادر می‌شود. اگر تا 2 هفته آینده اسناد 850 هکتار دراستان شمالی گیلان، گلستان، مازندران ، اصفهان و ایرانشهر صادر نشود، دستگاه‌ها به کمیسیون عمران مجلس معرفی خواهند شد.

    سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه در جلسه با سازمان ثبت، دستور اکید برای اجرای مُر قانون به همه سازمان های ثبت ابلاغ شده است، گفت: اگر اختلافی پیش آمده باید در مرجع رسیدگی به حل اختلاف ادارات، رسیدگی شود.

    رضایی افزود: در جلسه وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک وزرات راه پیشنهاد داد یک نفر به عنوان مسئول ماده 10 در ادارات ثبت حضور داشته باشد که  با دستوررئیس سازمان ثبت یک نفر در دوایر ثبتی مسئول ماده 10 است. مسئولان حدنگار در ادارات ثبت این توانایی را دارند که مارا در شناسایی کمک کنند که با دستور رئیس سازمان ثبت این اتفاق رخ داد.

    وی میزان  کل اراضی توسط وزارت راه و شهرسازی به اضافه سازمان ثبت اسناد 30 هزار هکتار در سطح کشور پیش بینی کرد و گفت: اراضی دستگاهای دولتی در سطح کشور زیاد است که باید قانون حد نگار اجراشود. بعضی از دستگاه‌های دولتی زمین دارند ولی سند ندارند که با همکاری وزرات اقتصاد می توان به عدد و آمار دقیق رسید.

    وی اضافه کرد: بعداز دستور رئیس جمهور هفته گذشته دستور جدیدی به وزراتخانه ابلاغ شد، مبنی بر زمین‌هایی که از وزارت علوم گرفته می شود  که به منظور جلب و جذب نخبگان و حمایت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از همین اراضی برای تامین مسکن آنها استفاده شود.

    وی این را هم گفت که از 4 میلیون واحد مسکونی500 هزار واحد توسط نیروهای مسلح ساخته خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار