مدیران خودروعصر اعتبار

بهره‌برداری از ۱۰۳ پروژه زیربنایی و روبنایی در شهرهای جدید

عصر ساختمان- بهره‌برداری از ۱۰۳ پروژه روبنایی و زیربنایی در شهرهای جدید، تامین اراضی ساخت بیش از یک میلیون و ۷۸۵‌هزار واحد نهضت ملی مسکن و بررسی و ابلاغ ۳۴۰ مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی برای نهضت تولید مسکن، مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در بخش مسکن است.

بهره‌برداری از ۱۰۳ پروژه زیربنایی و روبنایی در شهرهای جدید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مهمترین اقدام دولت از ابتدای دولت سیزدهم (شهریور 1400 تا پایان خرداد 1402) در بخش مسکن توسط معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی تشریح شد که از جمله مهمترین آنها، بهره‌برداری از 103 پروژه‌های روبنایی و زیربنایی در شهرهای جدید به میزان یک میلیون و 721 هزار و 630 مترمربع و تکمیل پروژه سیگنالینگ قطار برقی (دو خطه) گلشهر به شهر جدید هشتگرد به میزان 26 کیلومتر قابل ذکر است.

    تامین زمین برای ساخت بیش از یک میلیون و 785 هزار واحد نهضت ملی

    بر اساس این گزارش، مهم‌ترین اقدامات انجام شده در بخش مسکن شامل تدوین برنامه تفصیلی تولید چهار میلیون مسکن در چهار سال به تفکیک استان‌ها و شهرهای مختلف کشور و تامین زمین به استعداد یک میلیون و 785‌هزار و 44 واحد مسکونی است.

    به همین منظور تعداد 442 هزار و 948 واحد دارای قرارداد با سازنده، 325 هزار و 756 واحد دارای پروانه ساختمانی و تعداد 181 هزار و 701 واحد اتمام فوندانسیون انجام شده است.

    همچنین تعداد 37 هزار و 736 واحد مسکونی به بانک مسکن برای اخذ تسهیلات کم‌بهره در حوزه بازآفرینی شهری (نوسازی مسکن) معرفی و تاکنون قرارداد 19 هزار و 842 واحد مسکونی منعقد شده است.

    بررسی و ابلاغ 340 مصوبه شورای‌عالی شهرسازی برای نهضت تولید مسکن

    از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان خرداد 1402، معادل 340 مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و کمیسیون ماده 5 و کارگروه امور زیربنایی درباره نهضت تولید مسکن به میزان حدود 20 هزار و 286 هکتار شامل 90 مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری به مساحت 17 هزار و 398 هکتار و 250 مصوبه کمیسیون ماده 5 و کارگروه زیربنایی به مساحت 2 هزار و 888 هکتار اخذ شده است.

    بررسی و ابلاغ 195 مصوبه عام شورای‌عالی شهرسازی و معماری

    اخذ 195 مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری شامل 60 مصوبه طرح جامع، 20 مصوبه سیاستگذاری و ضابطه‌گذاری، 95 مصوبه مغایرت اساسی، هفت پادگان و اراضی نظامی، 12 طرح ویژه و یک فرادست از دیگر اقداماتی است که در بخش مسکن و شهرسازی در دولت سیزدهم تاکنون انجام شده است.

    تکمیل 4 پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم

    بر اساس این گزارش، چهار بیمارستان با ظرفیت 827 تخت شامل بیمارستان آموزشی تربت حیدریه با ظرفیت 273 تخت، بیمارستان جایگزین شهید رجایی گچساران با ظرفیت 142 تخت، بیمارستان جایگزین 15خرداد مهدی‌شهر با ظرفیت 99 تخت و بیمارستان آموزشی جهرم با ظرفیت 313 تخت در این مدت تکمیل شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو