مدیران خودروعصر اعتبار

هتل‌های مناسب کشور برای سال ۲۰۱۷ رزرو شده‌اند

عصر ساختمان- رئیس جامعه تورگردانان ایران گفت: هتل‌های مناسب کشور در فصل‌ها و شهرهای توریست پذیر ایران توسط شرکت‌های گردشگری خارجی برای ورود گردشگران در سال ۲۰۱۷ رزرو شدند.

هتل‌های مناسب کشور برای سال ۲۰۱۷ رزرو شده‌اند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر،  ابراهیم پورفرج درباره وضعیت صنعت گردشگری ایران پس از برجام و میزان ورود گردشگران خارجی گفت: بعد از برجام ورود گردشگران خارجی به کشور افزایش داشته است و ما برای پذیرش آنها در هتل‌های‌مان در سال 2017 با همان وضعیت اشغال رو به رو هستیم که در سال 2016 رو به رو بودیم شاید درصدی نیز با افزایش رو به رو باشیم اما این افزایش نمی‌تواند بیشتر از چهار یا پنج درصد باشد چون امکانات دیگر اجازه رشد بیشتر را نمی دهد.

    وی ادامه داد: اکنون در شهرهای توریست پذیر هتل مناسب گردشگران خارجی کم داریم شاید در شهرهای دیگر هتلهایی با ستاره‌های کمتر نیز وجود داشته باشد اما هتل مناسب کم است. متاسفانه هتل‌های خوب ما در شهرهایی مانند اصفهان، یزد، شیراز و تهران در ماههای مهر آبان، فروردین، خرداد و اردیبهشت پر است آن هم به دلیل برگزاری همایش‌های متعدد در این شهرها که باعث می شود مهمانان این برنامه ها در هتلهای خوب اقامت کرده و دیگر جایی برای گردشگر خارجی نباشد.

    پورفرج درباره نحوه رزرو هتلها در سال آینده توسط گردشگران خارجی نیز گفت: ما با شرکت‌های خارجی کار می کنیم. شرکت‌های ایرانی از 6 ماه قبل پولی از گردشگران نمی گیرند. زمان نزدیک به ورود گردشگران خارجی که می شود 30درصد از هزینه سفر را پرداخت می کنند شرکت‌های خارجی معمولا با شرکت‌های ایرانی توافق می‌کنند که تا مدت مشخصی گردشگر به ایران بیاورند آنها سالانه از ما تقاضای رزرو می کنند و بر مبنای تاریخ تفاهمنامه ای که دارند رزرو هتلهایشان را از ما می گیرند.

    وی درباره اینکه آیا می توان گفت که چه تعداد گردشگر در چه سالی توسط تورهای کردشگری به ایران می‌آید گفت: نمی توان چنین آماری داد. ممکن است این تعداد از گروهها کم و یا زیاد شوند و یا گروههایی نیز سفرشان را کنسل کنند بنابراین نمی توان پیش بینی کرد. اما آمار چند ماه آینده را می توان حدس زد به طور مثال اکنون هیچ آژانسی نیست که برنامه تورش را در مهر ماه به هتل‌ها نداده باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی