مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن:

۲ هزار واحد مسکن محرومان در استان مرکزی ساخته می‌شود

عصر ساختمان- مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ساخت ۲ هزار واحد مسکن محرومان در این استان از آبان ماه پارسال آغاز و اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی همراه است و پایش این واحدها با تعامل و همکاری سپاه و بسیج انجام شد.

۲ هزار واحد مسکن محرومان در استان مرکزی ساخته می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا؛ " محمدرضا رضا فرح" افزود: ساخت 2 هزار و 700 واحد در شهرهای 100 هزار نفر در استان به غیر از اراک و ساوه هدفگذاری شده و اکنون در اراک نیز 600 واحد به نام پروژه غدیر در حال احداث است و در مجموع 17 بلوک سنگ برداری شده و عملیات اجرایی هشت بلوک نیز کلید خورده است.

    وی تاکید کرد: چنانچه آیین نامه اجرایی تسهیلات ابلاغ شود و پروژه به لحاظ منابع تقویت شود، در آینده‌ای نزدیک عملیات بتن ریزی و فنداسیون مابقی واحدهای مسکونی نیز آغاز می‌شود.
    مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن با 2 شیوه در بنیاد اجرایی می‌شود که یک شیوه آن ساخت با حضور پیمانکار انجام و نظارت می‌شود و بخش دیگر هم گروه ساخت است که زمین به مردم واگذار و از سوی بنیاد به بانک معرفی میشوند.

    مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی بیان کرد: یک‌هزار و 446 واحد به صورت گروه ساخت است که توسط مردم ساخته می‌شود و با توجه به اینکه به تازگی طرح نهضت ملی مسکن مطرح شده، چنانچه سامانه‌ها پایش و سهمیه بنیاد مسکن را اعلام کنند، در اسرع وقت عملیات اجرایی این طرح نیز در استان مرکزی کلید می‌خورد.

    رضافرح در خصوص اقدامات انجام شده در روستاها نیز اظهار داشت: بحث صدور سند، مقاوم سازی منازل روستایی بوده که در 2 سال گذشته، عملیات بازسازی پنج هزار واحد روستایی انجام شده که در این راستا حدود 107 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض در روستا پرداخت شد و 38 هزار تن سیمان مقام معظم رهبری را در روستاها توزیع شد.

    مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: یک طرح نیز در قالب پروژه کوثر با تعامل و هم افزایی با ارگان دیگر به سرانجام رسید و اکنون در این پروژه یک هزار و 600 واحد سکونت دارند و نزدیک به هزار واحد نیز در مراحل اجرایی و این طرح نیز در قالب صنعتی‌سازی است و به لحاظ استاندارد نیز یکی از بهترین سازه‌ها است

    وی بیان داشت: نخستین طرحی که از سوی بنیاد مسکن ساخته شد با عنوان پروژه " صدرا"  با 660 واحد آغاز و بهره برداری شد و همچنین 528 واحد برای منطقه سنجان ساخته شد و همچنین پروژه محیا که 708 واحد مسکونی است و 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
    مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: از یک میلیون واحد مسکونی که در تعهد دولت است و مقرر شده طی یکسال ساخته شود، 200 هزار واحد مسکونی روستایی و 200 هزار واحد نیز در شهرهای زیر 100 هزار نفر ساخته می‌شود.
    وی خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات این واحدهای مسکونی از 100 به 350 میلیون تومان افزایش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی