مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مستضعفان:

۶هزار واحد مسکن محرومان تحویل شد

عصر ساختمان- معاون بنیاد مستضعفان گفت: نزدیک به ۶ هزار واحد مسکونی در مناطق محروم کشور تکمیل شد و در اختیار خانواده‌های محروم قرار گرفت.

۶هزار واحد مسکن محرومان تحویل شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «وحید خاوئی» امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح همزمان هشت‌هزار و 927 طرح محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش 788 میلیارد تومان که با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و رئیس بنیاد مستضعفان برگزار شد، درباره برنامه های بنیاد در حوزه مسکن و راه افزود: در این مدت پنج‌هزار و 995 واحد مسکونی در مناطق محروم کشور احداث شده و در اختیار خانواده‌های محروم قرار گرفته است و 48 کیلومتر راه روستایی و پل نیز برای توسعه زیرساخت‌های این مناطق ساخته شده است.

    به گفته معاون بنیاد مستضعفان، تامین آب شرب بهداشتی برای روستاهای محروم سراسر کشور و به‌ویژه در استان خوزستان از دیگر اقدامات بنیاد مستضعفان در مناطق محروم بوده است و امروز 149 میلیارد تومان از این طرح‌ها به بهره برداری می‌رسد.

    وی گفت: بنیاد مستضعفان برنامه‌های متعدد کوتاه مدت و بلندمدت را در حوزه محرومیت زدایی دنبال می‌کند و امروز در حوزه توانمندسازی و محرومیت زدایی از 40 منطقه هدف بنیاد مستضعفان، شاهد افتتاح این طرح‌ها هستیم.

    خاوئی ادامه‌داد: این طرح‌ها با مشارکت مردم در این مناطق به سرانجام رسیده است، در سال 99 حدود 560 میلیارد تومان و امسال 719 میلیارد تومان طرح محرومیت زدایی را تکمیل و به بهره رساندیم که عمده این طرح‌ها در حوزه راه، مسکن، بهداشت و درمان، آموزش، اشتغال و تامین آب شرب بوده است.

    معاون بنیاد مستضعفان اضافه‌کرد: سیستان و بلوچستان، کرمان و کهکیلویه و بویراحمد دارای بیشترین طرح‌های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در میان همه استان‌های کشور هستند.

    وی با اشاره به اقدامات بنیاد در حوزه بهداشت و درمان نیز گفت: بنیاد مستضعفان هفت مرکز سلامت در اردبیل، ایلام، کردستان، کرمان و یزد احداث کرده و 426 مرکز درمانی و بهداشتی نیز در مناطق محروم کشور تکمیل و تجهیز شده اند و علاوه بر این نیز بنیاد مستضعفان تعدادی آمبولانس در اختیار مراکز درمانی مناطق محروم قرار داده است و هفته پیش 26 دستگاه از این آمبولانس‌ها به تعدادی از این مناطق اعزام شد.

    این مقام مسوول با بیان اینکه بیش از 870 کلاس درس احداث، بازسازی و تجهیز شده است، افزود: در این مدت 185 کلاس درس در قالب 45 مدرسه ساخته شده و 693 کلاس در قالب 170 مدرسه توسط بنیاد مستضعفان بازسازی و تجهیز شده است.

    خاوئی با تاکید بر توجه بنیاد به حوزه‌های فرهنگی و ورزشی مناطق محروم نیز خاطرنشان‌کرد: امروز طرح‌های فرهنگی و ورزشی به ارزش 89 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد و احداث، تعمیر و تجهیز 85 زمین چمن مصنوعی، محلی و سالن ورزشی، بخشی از این طرح‌ها است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو