مدیران خودروعصر اعتبار

ربیعی:

۳۶۰هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در صنعت سنگ وجود دارد

عصر ساختمان- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صنعت سنگ ساختمانی کشور امروز امکان اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۳۶۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

۳۶۰هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در صنعت سنگ وجود دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، علی ربیعی روز دوشنبه در آیین گشایش هشتمین نمایشگاه سنگ های تزیینی ،معدن و ماشین آلات و تجهیزات مربوطه که در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است، افزود: سالانه به ایجاد 800 هزار شغل نیاز داریم که نرخ بیکاری در کشور در سطح 10درصد باقی بماند.
    وی صنعت سنگ را یکی از مهمترین رشته های شغلی فعالان در صنعت ساختمان ارزیابی کرد و گفت: با هماهنگی وزارت صنعت،معدن و تجارت یک بسته حمایتی در این بخش در حال آماده سازی است.
    به گزارش ایرنا، در هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ ، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه چهار بخش اصلی اکتشاف، استخراج، فرآوری و صادرات برای این نمایشگاه پیش بینی شده است. در این نمایشگاه کارخانه های سنگبری، معادن سنگ ، سازندگان ماشین آلات معدن و حفاری و فرآوری سنگ، تولیدکنندگان ابزارآلات فرآوری معدن و صادرکنندگان و وارد کنندگان در کنار یکدیگر حاضر شده اند.
    بیش از 250 شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و 9 کشور مختلف جهان حضور و مشارکت دارند. از این تعداد 210 شرکت داخلی و 40 شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، آلمان، ترکیه، هند، اسپانیا، پرتغال، روسیه، کره جنوبی و چین شرکت کرده اند.
    قرار است همزمان با برگزاری این نمایشگاه هیات های بازرگانی، تجاری و سرمایه گذاری کشورهای چین، پاکستان، روسیه، ایتالیا،ترکیه و افغانستان با حضور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران، ضمن بازدید از سالن ها و غرفه های نمایشگاهی، با تولیدکنندگان، تجار، بازرگانان و انجمن های تولیدی سنگ کشورمان مذاکرات تجاری داشته باشند.
    چهار روز برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ ، معدن، ماشین آلات و تجهیزات به ترتیب روز اول: به نام معدن، دوم : روز صادرات،سوم :روز فرآوری و چهارم: روز دانشجو و دانشگاه نام گذاری شده است. متناسب با نام هر روز، نشست ها و کارگاه های مختلف آموزشی با حضور متخصصان و استادان دانشگاه برگزار خواهد شد.
    اجرای مسابقه سنگ تراشی با قلم و چکش برای نخستین بار توسط دانشجویان رشته مجسمه سازی با نظارت اعضای هیات علمی دانشگاه، اجرای معماری توسط دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در محل نمایشگاه و انتخاب غرفه برتر توسط استادان معماری و طراحی داخلی از برنامه های جنبی هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ ، معدن، ماشین آلات و تجهیزات است.
    وزارت صنعت، معدن وتجارت آمار معادن فعال کشور را پنج هزار و 400معدن ذکر کرده که از این تعداد حدود یک هزار و 800 معدن سنگ تزیینی و ساختمانی است که یک هزار و 200 معدن آن فعالند.
    همچنین ایران یکی از پنج کشور شاخص تولیدکننده سنگ در دو دهه گذشته به همراه چین، ایتالیا، هند، اسپانیا معرفی شده است .
    علاوه براین برابر آمارهای منتشر شده، تعداد سنگبری های کشور بالغ بر 6 هزار واحد است که حدود 50 درصد آنها در استان تهران فعالیت دارند .
    هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ، معدن، ماشین آلات و تجهیزات وابسته از امروز تا 31 تیرماه از ساعت 10 تا 18 در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران پذیرای بازدید کنندگان باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو