مدیران خودروعصر اعتبار

دهمین جلسه کمیته تخصصی آموزش و پژوهش سازمان نظام مهندسی معدن استان تهران برگزار شد

عصر ساختمان- دهمین جلسه کمیته تخصصی آموزش و پژوهش سازمان نظام مهندسی معدن استان تهران در محل این سازمان برگزار شد. این جلسه از آن منظر قابل توجه بود که اعضایی از دانشگاه تهران، نظام مهندسی معدن و تشکل های صنفی و با هم و بر سر یک میز به بحث و تبادل نظر پرداختند. بررسی نظرات و پیشنهادات اعضای حاضر در خصوص بررسی راهکارهای همکاری آموزشی بین سازمان نظام مهندسی معدن استان تهران، انجمن های صنفی و علمی دانشگاه ها و بحث و اظهارنظر درخصوص ایجاد رشته تحصیلی مدیریت کسب و کار در فعالیت های معدنی در دستور کار این جلسه قرار داشت.

دهمین جلسه کمیته تخصصی آموزش و پژوهش سازمان نظام مهندسی معدن استان تهران برگزار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از انجمن سنگ ایران، برقراری ارتباط بین دانشگاه ها و انجمن های حرفه ای در زمینه معدن که در حال حاضر به حلقه گسسته ای تبدیل شده، ایده ای است که از طرف دانشگاه تهران مطرح شده تا نقطه  اتصالی برای این حلقه پیدا شود. به گفته دکتر میرمحمدی، استاد دانشکده معدن دانشگاه تهران، سطح مهارت های دانشجویان رشته معدن در شرایط نگران کننده ای قرار دارد و باید به دنبال راهکارهای لازم بود. چرا دانشجویان معدن در مقایسه با دانشجویان قدیمی تر و نه حتی در مقایسه با دانشجویان کشورهای دیگر در بیرون از دانشگاه مهارت های حداقلی را ندارند؟

    حضور فعالان معدنی و نیز نمایندگانی از انجمن سنگ ایران، انجمن زغال سنگ و انجمن سنگ آهن در این جلسه نیز بحث را از منظر فعالان این حوزه مورد بررسی قرار داد و هر کدام از نمایندگان این صنعت به بررسی وضعیت بخش معدنی مورد فعالیتشان پرداختند و از تجربیاتشان در حوزه معدن گفتند.

    در نهایت این جلسه با این جمع بندی پایان یافت که باید فضای جدیدی برای فارغ التحصیلان کم انگیزه ایجاد کنیم، به سمت MBA معدنی برویم، استعدادیابی و ایجاد انگیزه کرده، مشکلات معادن که هنوز در فضای استادکاری هستند و مهندسی معدن در آنها اشکال دارد، برطرف نماییم، نیروهای حاضر در معادن را آموزش دهیم و با مسائل هر تشکلی از جنس خودش صحبت کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو