مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش ظرفیت صادراتی کاشی‌ و سرامیک با اضافه کردن خواص جدید

عصر ساختمان- با توجه به مخاطرات شیوع کرونا ویروس در کشور با اطلاع رسانی گسترده، کاشی‌های آنتی‌باکتریال نانویی یکی از شرکت‌های دانش بنیان در بسیاری از بیمارستان‌های کشور به بهره برداری رسید و از آنجایی که ایران چهارمین تولید کننده کاشی و سرامیک جهان است، اضافه کردن خواص جدید به آن می‌تواند ظرفیت صادراتی کشور را افزایش دهد.

افزایش ظرفیت صادراتی کاشی‌ و سرامیک با اضافه کردن خواص جدید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی‌سید معصومی، عضو هیأت مدیره این شرکت دانش بنیان، کاشی‌های آنتی‌باکتریال را محصولات فناورانه این شرکت نام برد و گفت: طی ماه‌های گذشته بیمارستان‌های مختلفی نظیر بیمارستان تامین اجتماعی در چند شهر مختلف و همچنین یک بیمارستان خصوصی در کرمانشاه از کاشی‌های آنتی باکتریال نانو استفاده کرده‌اند.

    وی ادامه داد: پیش از این در بیمارستان‌های چابهار، خرم‌آباد، سمنان، تهران، ایلام، بندرعباس، ارومیه، سیستان و بلوچستان و کرج از این کاشی‌ها استفاده شده و دامنه استفاده از این فناوری در بخش بیمارستانی کشور رو به گسترش است.

    معصومی با بیان اینکه تست‌های ضدویروسی این کاشی‌ها برای بررسی عملکرد آنها در برابر ویروس درحال انجام است، اظهار کرد: با توجه به اینکه پوسته ویروس‌ها از اغلب باکتری‌های ضعیف‌تر است ما انتظار داریم که این کاشی‌ها بتوانند ویروس‌ها را نیز از بین ببرند. در صورت تایید عملکرد ضدویروسی این محصول، با توجه به شیوع ویروس کرونا، بازار این کاشی‌ها گسترش بیشتری خواهد یافت.

    عضو هیأت مدیره این شرکت از تلاش‌های برای صادرات محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد و گفت: این کاشی‌ها به دلیل عملکردی که دارند مورد توجه کشورهای مختلف بوده و بازار صادراتی قابل توجهی دارند که به دنبال استفاده از این پتانسیل‌ها هستیم.

    از آنجایی که استفاده از کاشی‌های آنتی‌باکتریال در بیمارستان‌ها، هتل‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی، استخرها و مجموعه‌های ورزشی و همچنین اماکنی نظیر خانه سالمندان می‌تواند مزیت‌های بهداشتی قابل توجهی ایجاد کند، افزایش نفوذ این نانومحصولات امکان ارتقای کیفی پروژه‌های عمرانی کشور را فراهم خواهد کرد.

    به گزارش ستاد نانو، جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت تولید 700 میلیون مترمربع، عنوان چهارمین تولیدکننده کاشی و سرامیک جهان را یدک می‌کشد و در سال 1396 بیش از 147 میلیون مترمربع کاشی به ارزش 395 میلیون دلار به 52 کشور صادر کرده‌ است. ایجاد خواص آنتی‌باکتریال می‌تواند ارزش افزوده‌ی این محصولات را بهبود داده و شرایط بهتری برای فروش در داخل کشور و صادرات فراهم کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار