مدیران خودروعصر اعتبار

با کمک فناوری نانو صورت گرفت

تولید کاشی‌های شیشه‌ای با مقاومت دمایی ۵۵۰ درجه

عصر ساختمان- یکی از شرکت‌های فناور کاشی شیشه‌ای با پوشش تزئینی نانومتری تولید و به بازار عرضه کرده که به گفته آنها این کاشی‌ها در برابر حرارت تا ۵۵۰ درجه سانتی‌گراد مقاومت دارند.

تولید کاشی‌های شیشه‌ای با مقاومت دمایی ۵۵۰ درجه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهرشاد میرخانی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولیدی بازرگانی، تولید ظروف شیشه‌ای و کاشی شیشه‌ای را از محصولات این شرکت نام برد و گفت: کاشی‌های شیشه‌ای به عنوان بخش تزئینی در نماسازی و دکوراسیون‌سازی داخلی استفاده می‌شود.

    وی درباره فرآیند تولید این کاشی‌های شیشه‌ای توضیح داد: ابتدا شیشه‌ها با استفاده از دستگاه CNC در قطعات مورد نظر برش زده شده و به ابعاد مورد نظر در می‌آیند و لبه‌های قطعات شیشه‌ای نیز سمباده‌کاری شده تا تیز نباشند. در ادامه روی سطح این شیشه‌های پرایمری قرار داده می‌شود تا به عنوان زیر کار قرار گیرد و محصول برای پوشش‌دهی نانومتری آماده شود.

    میرخانی با بیان اینکه پس از عملیات حرارتی، سطح شیشه آماده‌سازی می‌شود، خاطر نشان کرد: بعد از این که پرایمر با استفاده از حرارت روی سطح قرار گرفت، لایه‌گذاری فلزی روی سطح شیشه انجام می‌شود. این لایه‌گذاری با استفاده از فناوری‌ نانو انجام می‌شود، در واقع ضخامت لایه فلزی در حد 120 نانومتری است. البته این پوشش 120 نانومتری در چند مرحله اعمال می‌شود و در هر مرحله تقریبا 20 نانومتر روی سطح لایه ایجاد می شود که بعد از چند مرحله ضخامت به 120 نانومتری می‌رسد. با اعمال این لایه‌های نانومتری، ظاهر شیشه شبیه به فلز می‌شود و زیبایی خاصی به خود می گیرد. در ادامه محصول 24 ساعت در دمای مشخصی قرار می‌گیرد. سپس با استفاده از پلاسما، سطح آبگریز می‌شود. این فرآیند نیز نانویی است. بعد از این کار، قطعات آماده مونتاژ در قالب بوده و پس از مونتاژ، کار آماده عرضه به بازار است.

    مدیر عامل این شرکت تاکید کرد: از آنجایی که این پوشش‌های نانومتری چسبندگی قابل توجهی دارند، معمولا دوام آن‌ها دائمی است و تا زمانی که شیشه آسیب فیزیکی جدی نخورده باشد و نشکند، این پوشش‌های فلزی روی سطح شیشه باقی خواهند ماند.

    به نقل از ستاد نانو، وی افزود: بازخورد عملکرد ما در نمایشگاه‌ها نشان داده است که این محصولات پتانسیل صادراتی دارند و ما به دنبال گسترش زیرساخت کارخانه هستیم تا بتوانیم کسب و کار خود را توسعه دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار