مدیران خودروعصر اعتبار

صنعت کاشی و سرامیک منتظر خروج بازار مسکن از رکود است

عصر ساختمان:رئیس اتحادیه تولید کنندگان کاشی و سرامیک گفت : رکود بازار مسکن باعث شده است بازار مصالح ساختمانی از جمله کاشی و سرامیک هم با رکود جدی مواجه شود .

صنعت کاشی و سرامیک منتظر خروج بازار مسکن از رکود است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ مصطفی گودرزی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : صنعت کاشی و سرامیک کشور ظرفیت خوبی برای تولید محصولات با کیفیت دارد و به هیچ وجه واردات کالای مشابه برای آن تهدید محسوب نمی شود .

    وی افزود: هر میزان که رکود بازار مسکن بیشتر شود به همان میزان رکود در صنایع وابسته نیز تشدید خواهد شد.

    گودرزی گفت : البته ما به آینده امیدوار هستیم و به یاری خدا اگر اقتصاد کشور از رکود خارج شود در بازار مسکن هم تاثیر خواهد گذاشت و افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن نیز به تقویت طرفهای تقاضای مصالح ساختمانی و کاشی و سرامیک کمک می کند .

    وی افزود: تعرفه واردات کاشی و سرامیک صد در صد است که در مواقعی دچار نوسان می شود هر چند نگرانی از بابت ورود کالای مشابه نداریم چون کیفیت کالاهای ما بالاست و تولید کنندگان هم می توانند به راحتی آنها را بومی سازی کنند.

    گودرزی گفت : در زمینه خدمات پس از فروش عمدتا شعار داده می شود و به جز چند تولید کننده نمی تواند خدمات پس از فروش صحبت کرد .

    وی افزود: بخشی از مواد اولیه این صنعت از خارج وارد می شود و ما همچنان امیدواریم اقتصاد از رکود خارج شود و برای صادرات هم باید برنامه ریزی کنیم .

    صنعت کاشی کاری کشور این روزها اگر چه نسبت به سال های گذشته بازار پررونقی را تجربه می کند اما به دلیل نوسانت قیمت ارز مشکلاتی را نیز به همراه دارد.

    پس از پیروزی انقلاب در همة بخش های تولید مصالح ساختمانی، سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفت که یکی از این بخش ها، صنعت کاشی و سرامیک بود. تا سال 1368 ظرفیت تولید کاشی در کشور به 20 میلیون متر مربع رسید و از آن به بعد با توسعة بیشتری که انجام شد، در پایان سال 1381 ظرفیت تولید به 110 میلیون مترمربع افزایش یافت؛ به طوریکه در این سال حدود 92 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک تولید شد. همزمان با این افزایش ظرفیت، صنایع جانبی تولید مواد اولیه مورد نیاز این صنعت نیز رشد نسبتاً خوبی داشتند به طوریکه در حال حاضر درصد بالایی از این مواد در داخل تولید می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو