مدیران خودروعصر اعتبار

۵ شهریور ماه در یزد؛

فستیوال نوآوری صنعت کاشی، سرامیک و لعاب برگزار می‌شود

عصر ساختمان- فستیوال نوآوری صنعت کاشی، سرامیک، لعاب، به همت فن‌بازار منطقه‌ای استان یزد و همکاری شبکه فن‌بازار ملی ایران ۵ شهریور ماه برگزار می‌­شود.

فستیوال نوآوری صنعت کاشی، سرامیک و لعاب برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از پارک فناوری پردیس، هجدهمین فستیوال عرضه­ نوآوری که به معرفی ایده­‌های نوآورانه صنعت کاشی، سرامیک و لعاب اختصاص دارد، با تلاش فن‌بازار منطقه‌ای استان یزد، شبکه فن‌بازار ملی ایران و مرکز توسعه فناوری سرامیک ایران، 5 شهریور ماه در اتاق بازرگانی شهر یزد برگزار می­‌شود.

    «میلاد صدرخانلو» رئیس شبکه فن بازار ملی ایران با اعلام این خبر افزود: بعد از انتشار فراخوان، بیش از 50 طرح در صنعت کاشی، سرامیک و لعاب به دبیر خانه فستیوال ارسال شد و پس از ارزیابی اولیه و انتخاب 16 طرح، در مرحله دوم ارزیابی، 6 ایده به عنوان طرح‌­های منتخب برای ارائه در روز فستیوال انتخاب شدند.

    وی با اشاره به شرکت مخترعان طرح­‌های برگزیده در یک دوره آموزشی خاطرنشان کرد: در این دوره «ارائه محصول به سرمایه‌­گذاران»، «بررسی ابعاد مالی طرح­‌ها» و «آماده­‌سازی فایل ارائه» به صاحبان ایده آموزش داده شد.

    صدرخانلو با اشاره به اهمیت معرفی طرح‌های منتخب در حوزه‌های صنعتی مختلف به سرمایه‌گذاران و صنعتگران، گفت: فستیوال­‌های عرضه­‌ نوآوری با اهداف «کمک به صاحبان طرح و فناوری برای تجاری سازی محصول، بدون درگیری زیاد در فرآیند تولید»، «کمک به سرمایه­‌گذاران و صنعتگران برای تکمیل سبد سهام نوآوری و فناوری خود، با هزینه بسیار پایین‌تر نسبت به هزینه تحقیق و توسعه داخلی از لحاظ صرف هزینه زمانی، نیروی انسانی و تجهیزات» و «کمک به سرمایه­‌گذاران و صنعتگران برای حفظ یا بهبود جایگاه رقابتی خود»، برگزار می شود.

    وی با بیان اینکه، فستیوال‌های عرضه نوآوری هر بار در یک حوزه تخصصی- کاربردی برگزار می‌شوند، ادامه داد: برای برگزاری فستیوال در یک حوزه تخصصی، ابتدا فراخوان منتشر و پس از آن بررسی طرح‌های فناورانه و نوآورانه‌ی ارسال شده و در ادامه ایده‌­های منتخب در روز فستیوال به سرمایه‌گذاران و صنعتگران آن حوزه تخصصی ارائه می‌شوند، به این ترتیب، زمینه برای مذاکره و سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها به وجود می‌آید.

    به گفته رئیس شبکه فن بازار ملی ایران، عقد بیش از 35 قرارداد سرمایه‌گذاری در طرح‌ها به ارزش بیش از 300 میلیارد ریال از جمله دستاوردهای هفده فستیوال نوآوری است که تا کنون برگزار شده‌اند.

    صدرخانلو ضمن اعلام این مطلب، ادامه داد: فن‌بازار ملی ایران با توجه به جایگاه حاکمیتی خود صرفاً به بسترسازی توسعه، تسهیل تعاملات و تبادلات فناوری و نوآوری می ‌پردازد و عرصه را برای بخش خصوصی جهت انجام امور آماده می‌کند.

    وی همچنین با بیان اینکه، عرضه‌کنندگان فناوری و نوآوری، سرمایه‌گذاران، صنعتگران، کارگزاران تبادل فناوری، تسهیل‌گران و ارائه‌کنندگان خدمات مالی از جمله بازیگران فستیوال‌های عرضه نوآوری هستند، افزود: برگزاری این فستیوال‌ها فضای مناسبی برای فعالیت و تعامل کاری آنها ایجاد کرده است.

    ‌ فستیوال نوآوری صنعت کاشی، سرامیک و لعاب به همت فن‌بازار منطقه‌ای استان یزد و همکاری شبکه فن‌بازار ملی ایران و همچنین حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری 5 شهریور ماه در شهر یزد برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار