مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل جامعه صنفی اقامتی اردبیل:

رشد بی‌رویه خانه مسافر در اردبیل تهدیدی برای صنعت هتل‌داری است

مسکن‌ مهر اردبیل به خانه مسافر تبدیل شده است

عصر ساختمان:مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل گفت: رشد بی‌رویه خانه مسافر در قالب مسکن مهر تهدیدی بزرگ برای صنعت هتل‌داری است و نیاز است مسئولان مربوطه در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

رشد بی‌رویه خانه مسافر در اردبیل تهدیدی برای صنعت هتل‌داری است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جعفر بذری شامگاه امروز در بازدید از مراکز اقامتی در سرعین اظهار داشت: متاسفانه هم‌اکنون شاهد رشد بی‌رویه خانه مسافر در قالب مسکن مهر در شهرستان سرعین هستیم که این امر تهدیدی بزرگ برای صنعت هتل‌داری استان محسوب می‌شود که نیاز است مسئولان در این زمینه اهتمام ویژه‌ای را اتخاذ کنند.

    وی با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل اجرای ساماندهی و مدیریت خانه مسافر در سراسر کشور با استناد به ماده 1 و 25 آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آن‌ها انجام می‌شود، ‌افزود: متاسفانه علی‌رغم تعریف خانه مسافر به عنوان یکی از تاسیسات گردشگری در آئین‌نامه فوق مشکلات به وجود آمده برطرف نشده بلکه بر مشکلات موجود در این زمینه افزوده شده است.

    بازرس جامعه هتل داران ایران تصریح کرد: از سال 86 تا سال 94 میزان حضور گردشگران از مراکز گردشگری فقط 3 درصد بوده است که متاسفانه رشد بی‌رویه خانه مسافر توسط عده‌ای افراد ضربه‌ای بزرگ به صنعت هتل‌داری  در سطح استان زده است و امید داریم هرچه زودتر این موضوع توسط مسئولان برطرف شود.

    بذری با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کلانی به منظور ایجاد مراکز اقامتی رسمی انجام داده‌اند، گفت: متاسفانه ایجاد خانه‌های مسافر انگیزه این سرمایه‌گذاران در استان را پایین آورده و درآمد این مراکز اقامتی بسیار کاهش یافته است.

    وی اظهار کرد: سازمان متولی با تعریف گردشگری مراکز خانه مسافر در آئین‌نامه جدید صورت مسئله را پاک کرده و موجب بلاتکلیفی زیادی شده است و امیدواریم برای رشد و توسعه صنعت هتل‌داری به ویژه در سرعین مسئولان ذی‌ربط توجه ویژه‌ای داشته باشند.

    مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل افزود: در آستانه فرا رسیدن فصل تابستان مراکز گردشگری رسمی شهرستان سرعین آماده استقبال همه جانبه از مسافران است و تمهیدات لازم برای این امر انجام شده ولی نیاز است تکلیف خانه‌های مسافر در قالب مسکن مهر که لطمه‌ای عظیم به صنعت هتل‌داری بوده هرچه سریعتر مشخص شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار