مدیران خودروعصر اعتبار

آخرین وضعیت هتل همای اصفهان تشریح شد

عصر ساختمان- مدیرعامل گروه هتل‌های هما گفت: تا کنون هیچ مرجع قانونی، نامه مکتوبی مبنی بر توقف قطعی هتل هما اصفهان به این گروه ارسال نکرده است.

آخرین وضعیت هتل همای اصفهان تشریح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، اصغر خیامیان با اشاره به اخبار منتشر شده در رابطه با لغو قطعی ساخت هتل هما در دامنه کوه صفه اصفهان اظهار کرد: شهرداری اصفهان پیشنهاداتی برای اهدا زمین معوض، در منطقه‌ای غیر از کوه صفه به گروه هتل‌ّهای هما ارائه کرده اما هنوز این پیشنهاد از سوی این گروه بررسی نشده است.

    وی ادامه داد: جلسات متعددی وجود داشته و صحبت‌هایی انجام شده است، اما تا کنون به گروه هتل‌های هما اعلام نشده است که در روزی خاص در دادگاه حاضر شده و از خودتان دفاع کنید. همچنین هیچ مرجع قانونی، اعلام نظر مکتوبی به گروه هتل‌های هما در این خصوص ارسال نکرده است.

    مدیرعامل گروه هتل‌های هما با اشاره به شبهاتی که توسط برخی در رابطه با غیر قانونی بودن انتقال زمین این پروژه در سال 1372 عنوان می‌شود گفت: تا این لحظه در این رابطه نیز هیچ نامه یا مکتوباتی‌ که انتقال این زمین به گروه‌ هتل‌های هما یا دیگر فرایندهای این پروژه اشتباه یا غیر قانونی بوده است به این گروه ارسال نشده و ما طبیعتا خود را مالک قانونی این زمین می‌دانیم.

    خیامیان ادامه داد: شهرداری پیشنهاداتی به گروه هتل‌های هما داده است و ابراز تمایل کرده تا زمین معوضی در اختیار هتل هما قرار دهد. اما نه زمین را مشاهده و انتخاب کرده‌ایم و نه پاسخی به شهرداری اصفهان ارسال کرده‌ایم. زمین نیز همچنان در تصرف هتل هما است، مصوبات کمیسیون مربوطه نیز موجود و در انتظار مجوز ساخت هستیم.

    وی ادامه داد: از باز شدن گره این موضوع استقبال می‌کنیم تا افرادی که به هر دلیل دغدغه دارند نیز دغدغه‌هایشان بر طرف شود. اما همه می‌دانیم اصفهان به هتل نیاز دارد. چندین سال است که این هتل به خاطر لجبازی نافرجام مانده است. سرمایه گذار جایی سرمایه‌گذاری می‌کند که برای او منفعت داشته باشد.

    مدیرعامل گروه هتل‌های هما افزود: اگر قرار است اتفاق جدیدی در این رابطه رخ بدهد باید منافع کارگران تامین اجتماعی در نظر گرفته شود. تا کنون چند میلیارد در آن زمین هزینه شده است. بابت طراحی و اصلاح نقشه‌ها نیز هزینه‌های بسیاری بر دوش گروه هتل‌های هما قرار گرفته است. اگر چنین مشکلاتی وجود داشته، باید در همان روز نخست سازمان تامین اجتماعی را در جریان می‌گذاشتند تا از حق‌الناس و پول 45 میلیون بازنشسته و کارگر این هزینه‌ها انجام نشود.

    خیامیان گفت: زمین این پروژه 20 سال پیش از این، طی قراردادی میان شهرداری اصفهان و گروه هتل‌های هما به این مجموعه فروخته شد. طی این مدت شهرداری اصفهان ایراداتی بر روی نقشه‌های این هتل وارد کرده است. برای مثال شهرداری اصفهان معتقد است نباید نمای کوه صفه تحت تاثیر بنای این هتل قرار بگیرد و از آنجایی که گروه هتل‌های هما نیز به این مساله اعتقاد دارد، با وجود هزینه‌های سنگین، مشکلات مد نظر شهرداری و اداره راه و شهرسازی را بر اساس مصوبات کمیسیون ماده 5 برطرف کرده.

    وی تصریح گرد: با این حال شهرداری اصفهان جواز ساختمان این هتل را صادر نکرد. به همین خاطر شکایتی بر علیه شهردار منطقه 5 تنظیم شد. این شکایت منجر به صدور حکمی قضایی برای شهردار منطقه 5 شهر اصفهان شد که بر اساس آن به شش ماه انفصال از خدمت محکوم شد.

    مدیرعامل گروه هتل‌های هما ادامه داد: در این بین برخی افراد در کمیته بیت‌المال اصفهان، شکواییه‌ای مطرح کردند که انتقال این ملک به شهرداری اصفهان و پس از آن انتقال به گروه‌ هتل‌های هما حدود 25 سال پیش غیر قانونی بوده است. جلساتی پیرو این مساله در حضور دادستان، رییس دادگستری و معاون عمرانی استانداری تشکیل شده که از آن جلسه خبری به ما رسید که گویا مدارکی وجود دارد که این ملک به شکل قانونی متعلق به شهرداری بوده و شهرداری نیز آن را به صورت قانونی به گروه هتل‌های هما واگذار کرده است و تغییر کاربری آن نیز قانونی انجام شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار