مدیران خودروعصر اعتبار

دوربین امنیتی خانه ها پلاک خودرو را شناسایی می کند

عصر ساختمان- نرم افزار خوانش پلاک خودروها با پرداخت ماهانه ۵ دلار به دوربین امنیتی خانه ها متصل می شود. در صورت رد شدن پلاک خودروهایی مشخص از جلوی خانه کاربر، برای او پیام هشدار ارسال می شود.

دوربین امنیتی خانه ها پلاک خودرو را شناسایی می کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر ، فناوری «خوانش اتوماتیک پلاک خودرو»(ALPRs) نرم افزاری است که به رایانه کمک می کند در تصاویر ثبت شده از دوربین ها پلاک خودرو را مجزا وتحلیل کنند. به زودی شرکتی به نام Rekor Systems  کمک می کند این فناوری در شهرهای مختلف آمریکا به راحتی به کار گرفته شود.

    این شرکت روزگذشته فروش محصولی به نام Watchman را آغاز کرده است. افراد می توانند با پرداخت حق عضویت ماهانه 5 دلار این نرم افزار را به دوربین های امنیت خانگی خود اضافه کنند.

    نرم افزار مذکور به صاحبخانه اجازه می دهد شماره پلاک خودروها را در فهرست های سفید و سیاه دسته بندی کند. هر بار که دوربین خودرویی را ثبت می کند که پلاک آن در یکی از فهرست ها وجود دارد، پیام هشداری به صاحبخانه ارسال می شود. این شرکت معتقد است صاحبخانه ها از این قابلیت برای مقاصد غیرمجرمانه استفاده خواهند کرد.

    به عنوان مثال Rekor Systems  معتقد است والدین می توانند اتوبوس مدرسه را به این فهرست ها اضافه کنند و با دریافت نوتیفیکیشن متوجه شوند فرزندانشان چه زمان از مدرسه به خانه برمی گردند.

    سازمان های مجری قانون و کسب و کارها برای استفاده از این نرم افزار  باید ماهانه 50 دلار حق عضویت پرداخت کنند. البته بسته حق عضویت ماهانه 5 دلار محدودیت هایی نیز دارد. این نرم افزار به طور اتوماتیک تمام پلاک خودروهایی که از برابر خانه می گذرد را ثبت نمی کند.  همچنین صاحبخانه نمی تواند به نام، آدرس و تاریخچه مکانی مربوط به هر پلاک خودروها دسترسی یابد. این ویژگی فقط برای  مجریان قانون قابل دسترسی است.

    با این وجود برخی از حامیان حفظ حریم شخصی معتقدند علاوه بر صاحبخانه ها، مجریان قانون نیز می توانند به سادگی از این نرم افزار سواستفاده کنند.

    هرچند این نرم افزار از 2015 میلادی عرضه شده، اما این نخستین باری است که به افراد عادی  و با چنین قیمت ارزانی فروخته می شود.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو