مدیران خودروعصر اعتبار

روستاهای رزن مجهز به دوربین مداربسته می‌شوند

عصر ساختمان- فرماندار شهرستان رزن از تجهیز روستاهای این شهرستان به دوربین مدار بسته خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت افزایش امنیت در روستاها و پیشگیری از وقوع سرقت‌های احشام ورودی و خروجی روستاها به دوربین‌های مدار بسته تجهیز خواهند شد.

روستاهای رزن مجهز به دوربین مداربسته می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، فتحعلی حسینی در کارگروه مبارزه با سرقت شهرستان رزن، با تأکید بر ضرورت به‌کارگیری شبگرد در روستاهای پرجمعیت اظهار کرد: تمهیدات به‌کارگیری شبگرد  در روستاها بالای 1500 نفر جمعیت اندیشیده شده و این در حالیست که روستاها با مشکل عدم تأمین نیرو مواجهند.

    وی با اشاره به اینکه کمتر از نیم درصد جرائم استان همدان در شهرستان رزن با داشتن 7 درصد جمعیت استان به وقوع می‌پیوندد، تصریح کرد: شهرستان رزن به لحاظ سبقه فرهنگی در بین شهرستان‌های استان همدان دارای کمترین میزان ارتکاب جرائم است.

    حسینی در ادامه با اشاره به پایان فصل برداشت محصولات کشاورزی از عموم کشاورزان خواست تا نسبت به جمع‌آوری تجهیزات کشت محصولات نظیر موتورهای برق، لوله‌های مکانیزاسیون و ... اقدام کنند.

    وی همچنین خواستار افزایش پاسگاه انتظامی در بخش سردرود شد و گفت: با وجود اینکه وسعت بخش سردرود در مقایسه با سایر بخش‌های شهرستان بیشتر است اما این بخش فقط یک پاسگاه انتظامی دارد.

    حسینی تصریح کرد: از 17روستای بالای 1500 نفر جمعیت در شهرستان رزن 10 روستا متعلق به بخش سردرود بوده که اهمیت به‌کار گیری شبگرد در این روستاها به لحاظ نبود پاسگاه کافی در بخش بیش از پیش محسوس است.

    وی در پایان گفت: اعتبار مورد نیاز برای هر روستا به طور میانگین 50 میلیون ریال است که اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات دهیاری‌ها تأمین خواهد شد.

    فرمانده انتظامی شهرستان رزن نیز پیش‌بینی راهکارهای لازم برای پیشگیری از جرائم را حائز اهمیت دانست و گفت: اتخاذ این تدابیر برای بازدارندگی برخی جرائم در شهرستان رزن موثر است.

    داوود علی‌بخشی با بیان اینکه اقدامات مرتبط با سرقت چند وجهی است، افزود: علاوه بر اقدامات انتظامی و ارتقای آگاهی‌های همگانی و پیشگیری‌های حقوقی و قضائی نیز باید در برنامه‌های مرتبط با پیشگیری از سرقت مورد توجه قرار گیرد.

    وی ادامه داد: در این راستا باید از دو عامل اساسی قاطعیت و سرعت استفاده کرد چرا که اگر قاطعیت در کار نباشد نتیجه کافی به دست نمی‌آید.

    مازیار بلالی‌مقدم، مدیر اداره برق شهرستان رزن نیز در ادامه با اشاره به کاهش سرقت تجهیزات برق‌رسانی در رزن گفت: با تدابیر اندیشیده شده در راستای پدافند غیرعامل 108کیلومتر از شبکه برق‌رسانی در رزن مجهز به کابل خودنگهدار شده که با توجه به قیمت پایین این نوع کابل‌ها سرقت از شبکه به میزان قابل توجهی کاهش یافته همچنین سرقت ترانس‌های کشاورزی در رزن کاهش 100 درصدی را به دنبال داشته است.

    رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان رزن نیز در این جلسه از وقوع 4 فقره سرقت تجهیزات آبرسانی در این شهرستان خبر داد و گفت: در 6 ماهه نخست امسال 4 فقره سرقت اعم از سرقت ترانس و دیگر تجهیزات به وقوع پیوسته که خسارت حاصل از این سرقت‌ها 400 میلیون ریال است.

    شایان ذکر است؛ اظهارات رئیس آبفار رزن منجر شد فرماندار رزن خواستار تشکیل تیپ حفاظتی برای مجتمع‌های آبرسانی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی