مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون عمران شورا شهر شیراز خبر داد:

ساخت برج ۱۱۰ متری سبز به شکل سروهای راست‌قامت در شیراز

عصر ساختمان:رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز از احداث برج ۱۱۰ متری سبز تاریخ در این شهر خبر داد و گفت: سازه این برج به شکل سرو نمادین شیراز خواهد بود.

ساخت برج ۱۱۰ متری سبز به شکل سروهای راست‌قامت در شیراز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، رضا محمدیان دوشنبه‌شب در حاشیه یکصد و شصت و سومین جلسه شورا اظهار داشت: کلیات و ایده اولیه بحث برج پردیس تاریخ ایران و باغ مینیاتوری آن مطرح‌شده و در پیش‌بینی اولیه ارتفاع 110 متر است اما مساحت دقیق و تعداد طبقات آن هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست.

    وی افزود: کاربری این مجموعه شامل تالار اجتماعات است و موزه تاریخ ایران، نمایشگاه، رستوران، باغ ایرانی و کافی‌شاپ نیز در آن احداث می‌شود.

    این عضو شورا خاطرنشان کرد: در بحث جانمایی اختلافاتی بین کارشناسان شورا و شهرداری بود اما با مصوبه شورا به جهت آن‌که این پروژه از نقاط مختلف شهر قابل‌رؤیت باشد مقرر شد در بام شیراز احداث شود که کلیات این امر به تصویب اعضای شورا رسید و شهرداری مکلف شد طرح فاز یک و دو را آماده کرده و به تصویب کمیسیون ماده پنج برساند.

    وی ادامه داد: تا زمانی که شورای چهارم در بحث سیاستگذاری و نظارت بر اجرای این پروژه مسئولیت داشته باشد کار را پیگیری می‌کند تا این پروژه احداث شود چراکه شیراز به نمادهای فاخری که بعد از انقلاب احداث‌شده باشد نیاز دارد که به‌ویژه بعد فرهنگی داشته باشد و امید داریم شورای بعدی نیز این کار را پیگیری کند چون تنها نیاز یک شهر معابر، پارک، روگذر و پارک نیست و باید نمادهای فرهنگی و هویتی نیز برای یک شهر تعریف شود.

    محمدیان ابراز داشت: این پروژه بیش از 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این عدد رقم سنگینی نیست که شهرداری نتواند از عهده آن برنیاید و ما تلاش می‌کنیم که در این دوره شورا عملیات اجرایی آغاز شود.

    وی اضافه کرد: طرح اولیه این برج طرح یک سرو به‌عنوان نماد سروهای سربلند شیراز است و بدنه برج نیز سبز خواهد بود و در سازه آن بهینه‌سازی انرژی و استفاده از انرژی‌های سبز نیز مدنظر خواهد بود و بر برج میلاد تهران که در گودی ساخته شد برتری‌هایی دارد چراکه در ارتفاعات شیراز احداث می‌شود و از هر نقطه شهر قابل‌رؤیت خواهد بود.

    رفع نیاز شیراز با احداث تالار 3 هزار نفری برج تاریخ

    دیگر عضو شورای شهر نیز در همین مورد گفت: پروژه برج تاریخ و پردیس مینیاتوری آن در شورای سوم به تصویب رسید که برای جلوگیری از تخریب باغات حاشیه جنوبی بلوار چمران (از بلوار شاهد تا معالی آباد که مورد هجمه مسکونی سازی بود) احداث شود.

    سید محسن معین تصریح کرد: در شورای سوم بنا شد مساحت این قسمت 40 هکتار و محل آن در بلوار چمران باشد و طراحی به مرحوم کاظم معمارضیا واگذار شد و ایشان طرح بسیار وزینی را به این منظور ارائه کرد که برج تاریخ ایران و پردیس مینیاتور و پردیس باغ‌های ایرانی را شامل می‌شد.

    وی افزود: این برج 110 متری به شکل سرو و یادمان باغ‌های شیراز است و هفت طبقه آن به موزه هفت دوره تاریخی کشور اختصاص می‌یابد چراکه موزه در شهرهایی که هویت تاریخی دارند خود یک جاذبه ارزشمند گردشگری محسوب می‌شود.

    معین با اشاره به‌ضرورت ایجاد جاذبه‌های جدید گردشگری مانند پروژه‌های تفریحات آبی مشهد و آکواریوم یا باغ پرندگان اصفهان متذکر شد: ساختمان برج که 110 متر و برگرفته از عدد مقدس 110 در حروف ابجد مطابق با نام مولا علی (ع) است دارای یک رستوران گردون در طبقه فوقانی، کنسول و بالکنی مارپیچ با شیبی ملایم است که باکس گل‌های زینتی و جوی آب در حاشیه آن طراحی‌شده و افراد می‌توانند طبقات این برج را از همین رمپ دارای شیب ملایم و مناظر زیبای حاشیه‌ای آن طی کنند و یک پیاده‌روی مفرح داشته باشند.

    این عضو شورا یادآور شد: در طبقه زیرزمین آن تالار بزرگی با ظرفیت بیش از 3 هزار نفر احداث می‌شود و در پردیس مینیاتور نیز اماکن و سازه‌های مشهور جهان اسلام و سایر کشورها احداث می‌شود که البته این طرح از شش سال قبل ابتدا در شیراز مطرح شد اما به سبب کشمکش‌ها صورت عملیاتی پیدا نکرد و چند شهر دیگر این ایده را اجرایی کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو