مدیران خودروعصر اعتبار

بزرگترین دروغ سال با شکست مواجه شد

عصر ساختمان- بهره برداری از برج های دوقلوی کیش بزرگترین دروغ سال را مختومه کرد.

بزرگترین دروغ سال با شکست مواجه شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، بزرگترین دروغ اقتصادی کشور با موضوع کلاهبرداری 100 هزار میلیارد تومانی در برج‌های دوقلوی کیش و فرار سازنده آن به خارج از کشور با  بهره برداری از این برج‌ها شکست خورد.

    بر اساس این گزارش پروژه مذکور طبق زمانبندی أولیه به مالکان تحویل داده شده است و مصاحبه با ساکنان این برج ها از رضایت کامل آنها حکایت دارد. به گفته مالکان شرکت سازنده به تعهدات خود عمل کرده است. یکی از ساکنان این برج ها در مورد خبری که به دروغ پیرامون این پروژه منتشر شده است نیز گفت: دروغ هایی اینچنینی میتواند مشکلات بسیاری را برای خریداران و شرکت سازنده ایجاد کند و باید با عاملین این دروغ پردازی برخورد شود.

    بنابر این گزارش شایعه سازی در اقتصاد ایران یکی از معضلات بزرگ بخش خصوصی است؛ شایعاتی که امنیت سرمایه گذاری و متعاقب آن امنیت ملی را به خطر می‌اندازد. این شایعه‌ها گاهی به بزرگترین دروغ سال تبدیل می‌شوند و از آنجا که اکثریت مردم بدون کنکاش در مورد موضوعات مطرح شده، آن را می‌پذیرند، بار منفی بسیاری برای بخش خصوصی و اقتصاد کشور ایجاد می‌کند.

    بطور مثال دروغ بزرگی که با عنوان کلاهبرداری 100 هزار میلیارد تومانی در فضای مجازی دست به دست می‌شد با افتتاح برج‌های دوقلوی کیش شکست خورد تا با مشخص شدن بی‌اساس بودن موارد مطرح شده پیرامون این پروژه سوالات بسیاری ایجاد شود که باید فارغ از هرگونه نگاه حزبی و جناحی به آنها پرداخت.

    باید به این سوالات توسط دستگاه های مربوطه پاسخ داده شود که چرا با دروغ پردازی و ناامن نشان دادن فضای سرمایه گذاری کشور برخورد نمی‌شود؟ شایعاتی از این دست تا چه میزان تحقق اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز را تحت‌الشعاع قرار خواهند داد.؟ آیا میتوان از آثار اجتماعی این شایعه پردازی ها به راحتی عبور کرد؟ شایعه پردازان چه هدفی دارند؟ آیا اخلال در توسعه اقتصادی کشور با دروغ پردازی همان اخلال در امنیت ملی نیست؟

    این پرسش‌ها و پرسش‌های دیگر را باید مطرح کرد و اجازه نداد پروژه‌های بزرگ از این رهگذر آسیب ببینند. بطور مثال اگر دروغ پردازی حاشیه سازان پیرامون برج‌های دوقلوی کیش موجب اخلال در روند بهره‌برداری آن می‌شد، تکلیف سه هزار نفری که بطور مستقیم و غیر مستقیم مشغول کار بودند، چه بود؟ بیکاری و کاهش درآمد افراد و خانواده آنها که کل جامعه را تحت تاثیر قرار می‌داد.

    اگر  پروژه های بزرگ متاثر از دروغ پردازی تعطیل شوند شاهد اخلال در توسعه اقتصادی و کاهش رفاه اجتماعی مردم  خواهیم بود. اخلال در روند بهره برداری این پروژه بی شک تاثیرات منفی بسیار زیادی در اقتصاد ذینفعان  می‌گذاشت؛ تاثیراتی که جبران آنها غیرممکن بود.

    بنابراین باید توجه ویژه ای به بزرگترین دروغ اقتصادی سال داشته باشیم و مسئولان، دستگاه‌های نظارت و دستگاه های امنیتی بواسطه ابعاد مختلف این موضوع باید با حساسیت بیشتری موارد اینچنینی را پیگیری کرده و از تکرار این مسائل جلوگیری کنند.

    به هرحال امروز و با بهره برداری از برج های دوقلوی کیش پروژه دروغ 100هزار میلیارد تومانی با شکست مواجه شد تا خریداران زندگی در یکی از بهترین و مدرنترین برج های کشور را  تجربه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار