مدیران خودروعصر اعتبار

آمادگی مدیریت بحران برای احتمال جاری شدن سیل افغانستان در سیستان و بلوچستان

عصر ساختمان-لطیفی درباره اقدامات پیشگیرانه سازمان مدیریت بحران برای جلوگیری از وقوع سیل احتمالی در جنوب کشور توضیحاتی داد.

آمادگی مدیریت بحران برای احتمال جاری شدن سیل افغانستان در سیستان و بلوچستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد فرید لطیفی معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور درباره آغاز بارش‌ها در جنوب کشور و همچنین احتمال جاری شدن سیل افغانستان در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: به محض اعلام هشدارهای سازمان هواشناسی، اخطاریه‌ها در خصوص احتمال جاری شدن سیل افغانستان در استان سیستان و بلوچستان به تمام ارگان‌های مدیریتی این استان‌ ارسال شد.

    وی افزود: پس از اعلام اخطاریه‌ها از همان لحظه وضعیت آب و هوایی کشور را رصد می‌کنیم و اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز حادثه و خسارت را انجام می‌دهیم، به عنوان مثال در صورت نیاز منطقه‌ای به ذخیره امکاناتی همچون ماشین آلات خاص، این کار زودتر انجام می‌شود.

    لطیفی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه پیش از وقوع حادثه، گفت: برای بازگشایی مسیرهای سیلاب احتمالی بسیج عمومی شامل نیروهای شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و‌ دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شود تا موانع عبور آب برداشته شود.

    وی با بیان اینکه کانالی برای عبور سیلاب ایجاد می‌شود، افزود: در برخی از مناطق که رود و یا رودخانه‌ای در جریان است، دیواره‌هایی برای جلوگیری از بروز حوادث و خروج آب از کانال تعبیه می‌شود.

    لطیفی درباره اقدامات پیشگیرانه برای ورود سیلاب احتمالی از افغانستان به شهر‌های مرزی کشور در پایان هفته، گفت: از زمان اعلام هشدارهای سازمان هواشناسی، اخطاریه‌ها به تمام استان‌های مربوطه ارسال شد و برای مناطقی مرتفعی که با بارش برف همراه هستند نیز امکانات لازم در نظر گرفته شده است و اگر در منطقه‌ای نیاز به تخلیه ساکنان باشد، اقدامات لازم انجام می‌شود.

    معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با اقدامات پیشگیرانه می‌توان از بروز هر حادثه‌ای جلوگیری کرد که تمام این اقدامات با تأمین اعتبار صورت می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو