مدیران خودروعصر اعتبار

ساماندهی مسکن سیستان و بلوچستان، اولویت کشور

عصر ساختمان- بالغ بر ۲۵ هزار نفر در حاشیه شهر چابهار زندگی می کنند که عموماً محل زندگی آنها آلونک هایی بدون آب و برق است؛ این صحبت یکی از نمایندگان مجلس است که می گوید تعدادی از نمایندگان، مأمور رسیدگی به مشکلات حاشیه نشینان سیستان و بلوچستان شده اند.

ساماندهی مسکن سیستان و بلوچستان، اولویت کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،  طبق آماری که سال 1396 ارائه شد 41 درصد مردم سیستان و بلوچستان و 50 درصد مردم چابهار حاشیه نشین هستند. بیکاری و خشکسالی از جمله مشکلاتی است که مردم این منطقه را درگیر کرده و البته دولت و مجلس برای رفع این معضلات ورود کرده‌اند.

    بیشترین حاشیه نشینی کشور بر اساس جمعیت در چابهار

    اواخر خرداد ماه بود که مهدی عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در بازدید از منطقه سیستان و بلوچستان اعلام کرد: بیشترین حاشیه نشینی بر اساس نرم جمعیت در کشور به چابهار اختصاص دارد. او از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی، بسیج سازندگی و بسیج مستضعفان خبر داد که بر اساس آن طرح پاکسازی چابهار از معضل حاشیه نشینی قرار است به صورت پایلوت کشوری اجرا شود.

    احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان هم آنجا خبر داد که دولت 1000 میلیارد تومان برای حل مسئله حاشیه نشینی سیستان و بلوچستان اختصاص داده است.

    نوسازی 10 هزار واحد مسکونی در زاهدان

    دوم شهریور ماه 1399 نیز علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 10 هزار واحد مسکونی در بافت‌های حاشیه‌ای زاهدان در حال نوسازی است که تعدادی از این واحدهای برای دریافت تسهیلات و صدور پروانه به بانک‌ها و شهرداری معرفی شده اند.

    همواره گفته می شود که حل معضلات مربوط به بافت های ناکارآمد و سکونتگاه های غیررسمی از عهده یک دستگاه خاص بر نمی آید و باید بسیاری از وزارت خانه ها، سازمان ها و ارگان ها در این موضوع ورود کنند. دستگاه هایی مثل وزارت نیرو، شهرداری ها، بنیاد مسکن، بانکها و چندین دستگاه دیگر باید وزارت راه و شهرسازی را برای هدف نوسازی سالیانه 100 هزار واحد مسکونی در کل کشور یاری کنند.

    به تازگی برخی نمایندگان استان تهران که بازدید از مناطق محروم را در دستور کار خود قرار داده اند به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده و گفته می شود هم اکنون در حال بازدید از مناطق حاشیه نشین شهرستان چابهار هستند.

    سیدنظام موسوی نماینده مردم تهران  با اعلام این خبر گفته است: 25 هزار نفر در حاشیه شهر چابهار زندگی می کنند که عموماً محل زندگی آنها  آلونک هایی بدون آب و برق است. او گفت که تعدادی از نمایندگان، مامور و موظف به پیگیری مشکلات حاشیه‌نشینان شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو