مدیران خودروعصر اعتبار

خسته بند:

پروژه راه آهن رشت به انزلی هیچ تأثیری در تالاب انزلی ندارد

عصر ساختمان-عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: پروژه راه آهن رشت به انزلی هیچ تأثیری در محیط زیست منطقه از جمله تالاب انزلی ندارد، از طرفی مطالعات زیست محیطی این پروژه در دهه ۸۰ صورت گرفته و سازمان محیط زیست در آن دوران مسیر این پروژه را به طور کامل تأیید کرده است.

پروژه راه آهن رشت به انزلی هیچ تأثیری در تالاب انزلی ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به روند اجرای پروژه راه آهن رشت به انزلی، گفت: به طور حتم این پروژه به عنوان یکی از اضلاع مهم طرح کریدور شمال به جنوب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اما متأسفانه روند اجرای این پروژه به هیچ وجه مناسب نیست.

    روند تخصیص اعتبارات برای اجرای پروژه راه آهن رشت به انزلی بسیار کند و آهسته است

    نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روند تخصیص اعتبارات برای اجرای پروژه راه آهن رشت به انزلی بسیار کند و آهسته صورت می گیرد، پیمانکاران از نبود بودجه و مسائل مرتبط با صدور اسناد خزانه اسلامی به ویژه میزان تنزیل این اسناد در بازار گله مند هستند.

    وی گفت: در شرایط کنونی مشکلات بسیاری پیرامون پروژه راه آهن رشت به انزلی وجود دارد که وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی این بخش باید نسبت به حل آن ها ورود کند.

    پروژه راه آهن رشت به انزلی هیچ تأثیری در محیط زیست تالاب انزلی ندارد

    خسته بند با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره بروز مشکلات زیست محیطی به ویژه خشک شدن تالاب انزلی با اجرای پروژه راه آهن رشت به انزلی، گفت: قطعا این پروژه هیچ تأثیری در محیط زیست منطقه از جمله تالاب انزلی ندارد، از طرفی مطالعات زیست محیطی این پروژه در دهه 80 صورت گرفته و سازمان محیط زیست در آن دوران مسیر این پروژه را به طور کامل تأیید کرده است.

    وی ادامه داد: حال در شرایط کنونی اداره کل محیط زیست استان گیلان با وجود تأییده سازمان، نسبت به روند اجرای پروژه راه آهن رشت به انزلی ایراد گرفته است که این مسئله نشأت گرفته از رویکرد غرض ورزانه مدیران این اداره کل است.

    خسته بند افزود: به نظر می رسد که پس از مخالفت تمام دستگاه ها از جمله دادستانی انزلی با طرح اداره کل محیط زیست استان گیلان برای اجرای طرح احیای تالاب انزلی، این اداره کل به دنبال سنگ اندازی در اجرای روند پروژه راه آهن رشت به انزلی است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: بررسی مسیر اجرای پروژه راه آهن رشت به انزلی نشان میدهد که  مسیر راه آهن به هیچ وجه در بستر تالاب انزلی قرار دارد و قرار است که راه آهن از اراضی کشاورزی مردم عبور کند، اراضی که در دهه های اخیر همواره مورد کشاورزی قرار گرفته است، حال چگونه اراضی این مناطق را می توان جزء بستر تالاب دانست.

    وی افزود: به طور حتم اصلاح نقشه راه پروژه راه آهن رشت به انزلی هزینه میلیاردی جدیدی را برای کشور به دنبال دارد، این در حالی است که موضوعات ادعایی منطبق با واقعیات نیست.

    عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: مدیرانی که مدعی قرار گرفتن مسیر راه آهن رشت به انزلی در بستر تالاب انزلی هستند، باید اسناد و مدارک ادعایی خود را ارائه کنند، البته قرار است که کمیته ای با حضور وزارت راه و شهرسازی، سازمان محیط زیست و دستگاه های دیگر برگزار شده و در رابطه با آن تصمیم گیری صورت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو