مدیران خودروعصر اعتبار

خط‌آهن چابهار-زاهدان اولویت‌دارترین پروژه ریلی کشور

عصر ساختمان-اختصاص ۳۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به خط آهن چابهار- زاهدان به دستور مقام معظم رهبری نشان از تدبیر ویژه ایشان در حوزه توسعه حمل و نقل ریلی و ترانزیت دارد.

خط‌آهن چابهار-زاهدان اولویت‌دارترین پروژه ریلی کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، چندی پیش بود که اعلام شد مقام معظم رهبری با اختصاص 300 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به ساخت خط آهن چابهار- زاهدان موافقت کردند.

    بنابر این گزارش در ادامه کریدور یک کمربند یک جاده کشور چین که بارها از این طریق به اروپا متصل می‌شود بندر گوادر نیز در کنار بندر چابهار قرار داده شده است.

    بنابر این گزارش در این کمربند یک خط ریلی موازی با خط آهن چابهار- زاهدان- یونسی- سرخس در پاکستان هم در نظر گرفته شده است که اگر این خط فعال شود عملا محوریت خط آهن چابهار- زاهدان- سرخس کاهش می‌یابد.

    از سوی دیگر خط آه چابهار- زاهدان- یونسی- سرخس ظرفیت اشتغالزایی مناسب و رونق شرق را دارد ضمن اینکه توسعه کریدور شرق با تکمیل این محور عملیاتی می‌شود.

    در این راستا ضرورت داشت خط آهن چابهار- زاهدان هر چه سریع‌تر تکمیل و عملیاتی شود که پس از ارائه گزارش از سوی وزارت راه و شهرسازی به دفتر مقام معظم رهبری ایشان با تدبیر ویژه و توجه خاص به حمل و نقل ریلی دستور اختصاص 300 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به این خط آهن را صادر کردند.

    در این راستا موضوع را از معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی نیز پیگیری کردیم.

    شهرام آدم‌نژاد در این باره به خبرنگار فارس گفت:‌ ما دو بندر گوادر پاکستان و چابهار ایران را داریم که هر دو مزیت‌هایی دارند و البته در رقابت صد درصدی با یکدیگر نیستند و فقط باید مسیرهای تخلیه  دو بندر سریع و ارزان باشد.

    * 5 گزینه وزارت راه برای راه‌آهن چابهار

    آدم‌نژاد بیان کرد: در این راستا ما 5 گزینه برای راه‌آهن چابهار داریم البته به هیچ عنوان نمی‌خواهیم ارتباط مردم با دریا قطع شود.

    وی گفت: 300 میلیون یورو مصوبه مقام معظم رهبری در حال دنبال شدن است و بدانید پروژه خط آهن چابهار اولویت‌دار ترین پروژه ریلی کشور است.

    بنابر این گزارش خط آهن چابهار- زاهدان از بندر اقیانوسی چابهار تا زاهدان به طول حدود 600 کیلومتر توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حال ساخت است. البته باتکمیل این محور خط مذکور به شبکه ریلی متصل می‌شود. چون زاهدان به شبکه ریلی وصل است اما ضرورت دارد این خط آهن در ادامه کریدور شمال- جنوب شرق به ایستگاه یونسی و سرخس متصل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار