مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خبر داد؛

نخستین مرحله یارانه صرفه جویی سوخت به متروی تهران پرداخت شد

عصر ساختمان- نوبخت از پرداخت ۱۲۷میلیارد ریال برای نخستین مرحله یارانه صرفه‌جویی سوخت به متروی تهران خبر داد.

نخستین مرحله یارانه صرفه جویی سوخت به متروی تهران پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه شورای اقتصاد در خرداد ماه 1396 بر اساس ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور، طرح توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر را تصویب کرده است افزود: قرار بود بر اساس این مصوبه به ازای هر افزایش سفر ناشی از افزایش واگن‌های جدید به متروی تهران، مبلغ 9.8 سنت (حدود 1200 تومان) از محل منابع حاصل از صرفه جویی سوخت به مترو پرداخت شود که با پیگیری‌های مکرر و دستور وزیر نفت و مدیرعامل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت محقق شد.

    وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه صورت وضعیت قطار‌ها و سفر‌های اضافه شده در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تایید شد و در اولین بخش دولت مبلغ 134میلیارد ریال را تعیین کرد که بعد از کسر کسورات مبلغ 127میلیارد ریال به حساب مستقیم شرکت بهره برداری متروی تهران پرداخت کرد.

    نوبخت با اشاره به اینکه این مبلغ از صرفه جویی سه ماه دوم سال 98 است خاطرنشان کرد: منابع حاصل از صرفه جویی سوخت مترو برای سه ماه سوم سال 98 سه برابر مبلغی است که در حال حاضر دریافت کرده ایم.

    وی با بیان اینکه 17بهمن ماه 1396 تفاهمنامه‌ای بین شهرداری تهران، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و شرکت بهره برداری متروی تهران انجام‌شد، گفت: بر اساس این تفاهمنامه به استناد ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب 1394و آیین‌نامه اجرایی آن، طرح «توسعه حمل‌ و نقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم» از سوی وزارت نفت پیشنهاد و پس از تصویب در شورای اقتصاد، به شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت تکلیف شده و امروز بعد از گذشت چند سال اجرایی شد.

    نوبخت خاطرنشان کرد: این طرح با اهداف بهبود و ارتقای سفر‌های درون‌شهری با مترو، دستیابی با اهداف قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و کاهش مصرف سوخت (بنزین، نفت گاز و سی. ان. جی) و کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی به اجرا در آمد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار