مدیران خودروعصر اعتبار

گزارشی از بازار جهانی بتن‌های سلولی

چند صد میلیون دلار؛ ارزش بازاری از جنس بتن

عصر ساختمان:بتن‌های سبک سلولی از جمله مواد پرکاربرد در صنعت ساخت‌وساز به شمار می‌روند که به‌ویژه در بخش زیرساختی این صنعت و همچنین بخش بناهای مسکونی کاربرد زیادی پیدا کرده‌اند.

چند صد میلیون دلار؛ ارزش بازاری از جنس بتن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فرصت امروز، مزایایی مانند سبک بودن، داشتن سیستم‌های عایق و... از جمله دلایل اصلی رشد بازار این ماده ساختمانی در سال‌های اخیر است که انتظار می‌رود در سال‌های آینده نیز به همین روند رشد ادامه دهد. در این گزارش با بررسی جایگاه کنونی این صنعت در بازار جهانی و آینده آن، به بازارهای بزرگ بتن‌های سلولی به‌عنوان یکی از مصالح مهم ساختمانی در بازار ساخت‌وساز دنیای امروز می‌پردازیم.

    صنعت ساختمان‌سازی یکی از صنایع مهم در دنیای امروز به شمار می‌رود که مشاغل زیادی را گرد خود فراهم آورده و با توجه به نیاز روزافزونی که به مواد مورد استفاده خود دارد، حجم عظیمی از تولیدات صنعتی را نیز شکل داده است.

    در این میان سیمان و بتن از جمله مصالح اصلی در صنعت ساخت‌وساز جهانی محسوب می‌شوند که با توجه به پیشرفت‌های اخیر این صنعت، تنوع زیادی نیز پیدا کرده‌اند. بتن سلولی سبک (CLC)  از جمله این مصالح جدید بتنی است که در سال‌های اخیر روانه این بازار شده و طرفداران زیادی نیز در سطح جهان یافته است.

    امروزه موارد کاربرد بتن‌های سلولی طیف وسیعی از صنایع مربوط به ساخت‌وساز را شامل شده و در صنایعی مانند ساختمان‌سازی، جاده‌سازی، لوله‌های سیمانی، پر کردن محفظه‌های خالی، عایق سقف، پل‌سازی و... کاربرد دارند و کاربران نهایی آن ساختمان‌های مسکونی و تجاری، سایر زیرساخت‌های مربوط به ساخت‌و‌ساز و مواردی از این دست است.

    چشم‌انداز جهانی این صنعت
    بتن‌های سلولی سبک از جمله مصالح جدید ساخت‌و‌ساز هستند که در سال‌های اخیر در این صنعت معرفی شده و با تقاضای جهانی چشمگیری مواجه شده‌اند. بازار این صنعت در سال‌های اخیر با رشد قابل توجهی روبه‌رو بوده و در صنایع ساخت‌و‌ساز جهانی کاربرد زیادی یافته و به دلیل مزایایی که نسبت به دیگر انواع خود دارد، توجه بازار جهانی را به خود جلب کرده است، به‌طوری‌ که در سال 2015 بازار این صنعت 337.6میلیون دلار تخمین زده شده بود. طبق نظر تحلیلگران انتظار می‌رود تا سال 2020 این مبلغ به ارزش 449.8میلیون دلار با نرخ رشد سالانه 5.9درصد برسدکه رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

    بزرگ‌ترین بخش‌های کاربرد بتن سلولی
    صنعت ساخت‌وساز، بخش زیرساخت و بخش مسکونی بزرگ‌ترین میزان مصرف بتن سلولی را به خود اختصاص داده‌اند. بخش زیرساخت بزرگ‌ترین سهم را در بازار بتن‌های سلولی به خود اختصاص داده و انتظار می‌رود در دوره مورد پیش‌بینی نیز بیشترین سهم را در زمینه کاربرد سلول بتنی داشته باشد.

    توسعه صنعت ساخت‌و‌ساز در دوره‌های اخیر و همچنین سال‌های پیش‌رو باعث توجه بیشتر به زیرساخت‌های این صنعت شده و دست‌اندرکاران این صنعت تلاش زیادی در ارائه زیرساخت‌های محکم‌تر و مقاوم‌تر دارند و بر این اساس بتن سلولی به‌عنوان یک نوع جدید و مقاوم بیشترین کاربرد را در بخش زیرساختی دارد.

    بخش مربوط به ساختمان‌های مسکونی نیز دومین بازار بزرگ بتن‌های سلولی شناخته شده و انتظار می‌رود در سال‌های آینده نیز همین روند ادامه یابد. از آنجا که بخش ساخت‌وساز مسکونی نیز در سال‌های اخیر و همچنین سال‌های پیش‌رو با تقاضای زیادی روبه‌رو است، طبیعی است که در این بخش نیز شاهد تقاضای زیادی برای بتن‌های سلولی باشیم، بنابراین ساختمان‌های مسکونی نیز یکی از بازارهای بزرگ این ماده ساختمانی را رقم می‌زنند.

    بزرگ‌ترین بازارهای مصرف بین سلولی
    اگرچه اقتصادهای نوظهور به دلیل پیشرفت‌هایی که در روند صنعتی شدن خود دارند، از جمله بازارهای مهم بتن‌های سلولی محسوب می‌شوند و خصوصا در سال‌های اخیر تقاضای زیادی برای این ماده ساختمانی خواهند داشت، اما مناطق اروپایی کماکان بزرگ‌ترین بازار این ماده ساختمانی محسوب شده و انتظار می‌رود در دوره مورد پیش‌بینی یعنی تا سال 2020 نیز به رهبریت خود در این زمینه ادامه دهند.

    ضمن اینکه کشورهایی با اقتصادهای نوظهور نیز از جمله بازارهای بزرگ بالقوه این صنعت به شمار می‌روند. کشورهای آسیایی در دوره مورد پیش‌بینی با سرعت زیادی رشد می‌کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند چین و هند به بازارهای مهم این صنعت تبدیل می‌شوند. در این میان عواملی مانند رشد جمعیت شهری و بالا رفتن سطح درآمد خانوارها در رشد صنعت ساخت‌وساز و در نتیجه گرایش به مواد بتنی سلولی بی‌تاثیر نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی