مدیران خودروعصر اعتبار

سازه‌های بتنی ضدزلزله در کشور تولید شد

عصر ساختمان- یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از نانو فناوری سیستم‌های بتنی برای ساخت سازه‌ها را به تولید رساندند که از قابلیت مقاومت بالا در برابر زلزله برخوردارند.

سازه‌های بتنی ضدزلزله در کشور تولید شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، عرفان ذالفغاریان، مسؤول تولید و اجرای سیستم‌های بتنی این شرکت فناور تولید سیستم‌های سبک بتنی را از محصولات این شرکت دانش‌بنیان دانست و گفت: این سیستم پیش‌ساخته بتنی در تیپ ویلاسازی، فوندانسیون‌های آن در دو روز و در تیپ تجهیز کارگاهی فونداسیون‌ها در یک نصف روز نصب می‌شوند و قطعات اصلی خانه نیز در سه روز نصب می‌شوند. سگمنت‌های بتنی دارای ابعاد 3 متر ارتفاع، 6 متر عرض و 1.2 متر پایه هستند. تولید در کارخانه انجام شده و زمانی که سفارش نهایی شد، قطعات با استفاده از جرثقیل بر روی تریلی قرار می‌گیرند و برای راه‌اندازی خانه به محل پروژه ارسال می‌شوند.

    وی ادامه داد: وزن کم بلوک‌های این شرکت باعث کاهش وزن ساختمان و نیروی مؤثر زلزله شده و نیز زمان و هزینه اجرای کار را تقلیل می‌دهد.

    ذالفغاری اظهار کرد: بلوک‌های بتنی این شرکت به دلیل طراحی پوسته‌ای به ضخامت 7.5 سانتی‌متر و در نظر گرفتن فضای عایق‌هایی همچون پشم سنگ، عایق صوت، موجب کاهش اتلاف انرژی در فصل زمستان و ورود گرما به خانه در فصل تابستان می‌شود. به دلیل استفاده از قطعات جداگانه در سازه، صوت به صورت مستقیم انتقال نمی‌یابد.

    محقق این شرکت فناور با بیان اینکه در ساختار این بتن از نانو مواد استفاده شده است، اظهار کرد: استفاده از مواد نانویی موجب کاهش وزن و افزایش مقاومت آن در برابر زلزله شده، ضمن آنکه دارای خواص آبگریزی این بتن‌ها شده است. 

    ذالفغاری با بیان اینکه این محصول دارای مجوز از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است، یادآور شد: آزمایش‌های انجام شده بر روی این بتن نشان می‌دهد که محصول نهایی دارای بالاترین مقاومت در برابر زلزله است، ضمن آنکه سرعت بالایی برای نصب دارد، به گونه‌ای که زمان نصب سازه‌ای به مساحت 115 متر در دو طبقه، 7 ساعت خواهد بود.

    به گفته وی، این محصول در شرایط بحران برای ساخت سرپناه قابل استفاده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار