مدیران خودروعصر اعتبار

رنج صنعت ساختمان از نبود کارگر ماهر

عصر ساختمان:عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان گفت: صنعت ساختمان کشور امروز از نبود کارگر ماهر و بی توجهی به مباحث فنی رنج می‌برد.

رنج صنعت ساختمان از نبود کارگر ماهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از مهر، حمید بدیعی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان یزد در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی نظارت کارگاهی در یزد اظهار داشت: در حال حاضر اصلی‌ترین و بزرگترین مشکل صنعت ساختمان سازی در کشور ما، نبود کارگر آموزش دیده و دارای مهارتهای کافی همچنین نبود تکنسین‌های فنی است.
    وی با ابراز تاسف از اینکه حتی در صنعت ساختمان نیز گرایش ها به سمت دریافت مدرک رفته است، افزود: این در حالی است که مهمترین امور ساختمان سازی نظیر عایق کاری از کارگر ماهر بی بهره ایم.
    بدیعی با اشاره به اینکه نبود کارگر ماهر و تکنسین دارای مهارت سبب می شود تا عمر مفید ساختمانها کاهش پیدا کند، بیان کرد: در حالی که عمر مفید یک ساختمان به عنوان مثال باید 80 سال باشد، با نحوه ساخت و ساز این عمر به 40 سال می رسد و با یک حساب ساده سرانگشتی می بینیم که با توجه به حجم ساخت و سازهایی که در کشور انجام می‌شود، سالانه 50 هزار میلیارد تومان از سرمایه مردم و کشور در صنعت ساختمان دور ریخته می شود.
    وی در پاسخ به سئوال مهر در مورد عمر مفید ساختمان‌ها در کشور افزود: در طول 19 سالی که از ایجاد نظام مهندسی ساختمان می‌گذرد، 22 مبحث برای ساختمان سازی تدوین شده که اگر این مباحث به درستی رعایت شود، می توانیم ساختمانهای مقاومتی داشته باشیم که در برابر زلزله و حریق آسیب می بینند اما آوار نمی شوند.
    عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: ساختمانهایی که طی این مدت ساخته شده اند، در صورتی که پروانه ساخت داشته باشند و مطابق با پروانه ساخت احداث شده باشند، حداقل در 50 درصد اطمینان داریم که عمر مفید این ساختمانها 50 سال است.
    وی ادامه داد: البته همواره ساختمانها به علت نقص فنی تخریب نمی شوند بلکه گاهی به دلیل افزایش قیمت زمین، مالک ترغیب به تخریب بنا و احداث چند طبقه با واحدهای متعدد می‌شود.
    بدیعی با اشاره به تدوین طرحی مبنی بر استقرار مهندسان ناظر در ساختمان‌ها تصریح کرد: امیدواریم با اجرای این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال برای مهندسان جوان، عمر مفید ساختمانها افزایش یافته و منافع سرمایه گذار نیز تامین شود.
    وی بیان کرد: در مجموع معتقدیم اگر همه این اقدامات نیز انجام شود اما مردم مطالبه گر حق و حقوق خود در ساختمان سازی نباشند، سازمان نظام مهندسی نمی تواند به اهداف خود دست پیدا کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو