مدیران خودروعصر اعتبار

عقب ماندگی ایران در ساخت وساز با حضور متخصصان ایرانی جبران می شود

عصر ساختمان- رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: در حالی که ساخت وساز در کشورهای دیگر در نسل هفتم قرار دارد، اما ساخت وساز ایران در نسل چهارم است.

عقب ماندگی ایران در ساخت وساز با حضور متخصصان ایرانی جبران می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایرج رهبر  گفت: با توجه به اینکه مسکن همواره در دهه های اخیر یک مشکل پیچیده برای شهروندان بوده است، سعی کردیم در قالب یک تشکل، ظرفیت سازندگان و همکاران خود را متمرکز و شکل دهی کنیم.

    به گفته  رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران، اولین کنگره بین المللی مدیران ارزش آفرین در حوزه تحول و تجارت در صنعت ساختمان برگزار شده و اکنون تامین مسکن یک مشکل روز برای شهروندان محسوب می‌شود که باید تلاش شود این معضل بزرگ را که در سال‌های اخیر دامنگیر خانواده‌ها شده است، برطرف کنیم.

    رهبر ادامه داد: انجمن انبوه سازان در سال 1380 به کمک  عبدالعلی زاده وزیر وقت مسکن و شهرسازی راه اندازی شد. از آن سال به بعد درحدود سال 1382 کانون سراسری انبوه سازان تشکیل شد و فعالیت‌هایی را در پوشش تشکل انبوه سازان آغاز کرد.

    عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان با تاکید بر اینکه متاسفانه نسل ساخت و ساز در کشور ما در نسل سوم و چهارم باقی مانده است، گفت: در حالی که در دنیا نسل هفتم ساخت و ساز را شاهد هستیم، ما عقب ماندگی محسوسی در این زمینه داریم.

    او گفت: این عقب ماندگی در شرایطی است که ایران از نظر تعداد فارغ التحصیلان رشته مهندسی در دنیا جایگاه دوم را در اختیار دارد. در حقیقت هم ظرفیت‌های خوبی داریم و هم افراد تحصیل کرده فرهیخته‌ای داریم که می‌توانیم کار‌های بزرگی را با تکیه بر آن‌ها انجام دهیم.

    رهبر با اشار ه به اینکه حتی افرادی که از ایران به کشور‌های دیگر مهاجرت کرده اند توانسته اند در حوزه فنی و مهندسی بدرخشند، گفت: با این ظرفیت‌ها جای تاسف دارد که هنوز در نسل سوم و چهارم ساخت و ساز هستیم. امیدوارم بتوانیم با هم افزایی معضل مسکن را در قالب فعالیت بخش خصوصی مرتفع کنیم.

    او گفت: اگر بتوانیم تصدی گری بخش خصوصی را که همواره شعار دولتمردان در دوره‌های مختلف بوده است، تحقق ببخشیم قطعا موفقیت‌های خوبی را در حوزه مسکن و ساخت و ساز کسب خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار