مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

هیچ مطالعه‌ای برای پل طبقاتی صدر انجام نشده است

عصر ساختمان- اعطا گفت: پل طبقاتی صدر در هیچ طرح تفصیلی و جامعی دارای مصوبه نبود و مطالعات کارشناسی هم نداشت.

هیچ مطالعه‌ای برای پل طبقاتی صدر انجام نشده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران صبح امروز در نشست خبری که با اصحاب رسانه در موزه اسناد ملی برگزار شد، گفت: برای ساخت پروژه اتوبان دو طبقه صدر هیچ مطالعه‌ای در شهرداری انجام نشده بود و تنها مطالعات آن مربوط به مطالعات فنی برای ساخت پل بود که مربوط به مسائل تکنیکی و عمرانی است.

    سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: وقتی چنین پروژه‌ای اجرا می‌شود، باید مصوبه داشته باشد، اما پل طبقاتی صدر در هیچ طرح تفصیلی و جامعی مصوب نشده بود و مطالعات کارشناسی هم نداشت.

    وی در ادامه به موضوع عدم ضرورت ساخت برج میلاد که چند روز پیش از طرف هاشمی مطرح شد، پرداخت و گفت: برج میلاد یک برج مخابراتی است و هنگامی که شروع به ساخت آن شد، نزدیک به دو دهه بود که دیگر برج‌های مخابراتی در دنیا کارکردی نداشتند و احتمالا بحث آقای هاشمی این بود که هزینه‌ای که برای برج میلاد انجام شد، بهتر بود در جای دیگری انجام می‌شد.

    اعطا در خصوص وضعیت شناسایی سارقان سردیس قیصر امین پور گفت: تاکنون گزارشی از سارقان سردیس قیصر به شورا ارسال نشده است.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، افزود: این موضوع بعد از سال‌ها به نقطه‌ای رسید که در آستانه تعیین تکلیف است، اما باید توجه کرد که جایگاه مدیریت شهری در این لایحه کجاست؟

    قرارگیری شورای شهر تهران و مدیریت شهری در آستانه یک خطر بالقوه
    سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه شورا و مدیریت شهری در آستانه یک خطر بالقوه قرار گرفته‌اند، گفت: به نمایندگی از شورا از نمایندگان مجلس می‌خواهم که در رابطه با این لایحه توجه داشته باشند و دغدغه‌های شورای عالی استان‌ها و شورا‌های شهر را جدی بگیرند.

    وی با اشاره به اینکه مجلس نپذیرفته موضوع عوارض از مالیات تفکیک شود، گفت: در حال حاضر این دو موضوع یک کاسه شده‌اند، اما مجلس باید این موضوع را بپذیرد که عوارض دهداری‌ها و روستا‌ها استثناء شوند، زیرا این عبارتی بود که از ابتدا در قانون وجود داشت و اکنون حذف کرده‌اند.

    سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده 4 درصد است، گفت: اکنون این سهم در حال رسیدن به 3 درصد است و در شرایطی که شهرداری‌ها بر روی این موضوع حساب باز کرده‌اند، این وضعیت رخ داده و می‌تواند لطمه بزند، چون بر میزان درآمد و مصارف عدم تعادل داریم.

    وی خاطرنشان کرد: اگر حق اخذ عوارض از مدیریت شهری گرفته شود و به وزارت کشور داده شود، نقش شورا بی اثر می‌شود.

    سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در اجرای ماده 94 برنامه پنج ساله سوم شهرداری به زودی لایحه‌ای به نام شاخص‌های برنامه پنج ساله سوم در شهرداری مطرح می‌شود، گفت: بعد از طرح این لایحه به طور روشن می‌توانیم ارزیابی کنیم که در هر فصل و یا در هر ماه چه اقداماتی باید انجام می‌شد.

    وجود 2 گود پرخطر در تهران
    اعطا در ادامه در خصوص گود‌های پرخطر تهران گفت: در قوانین تعریف مشخصی از گود پرخطر نداریم، اما طبق آنچه که به صورت فنی گفته می‌شود 2 گود پرخطر در تهران داریم.

    وی خاطرنشان کرد: موضوع گود‌ها را بررسی کردیم و مشخص شد که برخی از آن‌ها به خاطر مشکلات حقوقی به این شکل رها شده‌اند، اما شهرداری هم به همراه یکی از کمیته‌های شورا در حال پیگیری موضوع است.

    سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در مورد گود برج میلاد در چند ماه اخیر اخباری مطرح شد که باید گفت برای تعیین تکلیف آن نیاز به تصمیم عاجل‌تری داریم، اما طبق آخرین اخبار در این مورد هم گشایش‌هایی ایجاد شده است.

    اعطا در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چقدر برای هفته تهران هزینه شده است؟ گفت: من از هزینه‌های آن اطلاع ندارم، اما احتمالاً از ردیف دیپلماسی شهر و یا روابط عمومی انجام شده چون هزینه‌های مرکز ارتباطات در ردیف دیپلماسی شهری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی