مدیران خودروعصر اعتبار

بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت خبر داد:

آزادسازی ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش مرکزی پاکدشت

عصر ساختمان-صبح امروز ۴۱۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی منطقه فیلستان از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت با دستور دادستان و نماینده دادستان، عوامل نیروی انتظامی، جهادکشاورزی و دهیاری‌های تابعه بخش مرکزی، تخریب شد.

آزادسازی ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش مرکزی پاکدشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، رضا خانی در تشریح انجام این آزادسازی گفت: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی بدون مجوز ممنوع است و طبق مصوبه ستاد ساماندهی ساخت‌وسازهای غیرمجاز و در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و کشاورزی‌ و صیانت از بستر تولید، پیرو تأکیدات دکتر بندپی استاندار تهران و فرماندار شهرستان پاکدشت، در اقدامی جهادی عملیات رفع تصرف و آزادسازی عرصه‌ای به مساحت 60 هکتار اجرا و این اراضی به وضع سابق اعاده شد.

    وی افزود: در اجرای این برنامه تخلفاتی از جمله دیوارکشی، تفکیک، ساخت خانه‌باغ، استخر تفریحی و محوطه سازی که همگی به صورت غیرمجاز احداث شده بود، قلع‌وقمع و رفع اثر شد.

    وی ادامه داد: سودجویان با تغییر کاربری اراضی مرغوب کشاورزی و قطعه‌بندی به‌دلیل کسب منفعت، اقدام به فروش این اراضی می‌کردند.

    نماینده عالی دولت در بخش مرکزی شهرستان پاکدشت با بیان اینکه تمامی ساخت‌وسازهای موجود در بخش مرکزی زیر ذره‌بین بازرسان قرار دارد و با هرگونه ساخت‌وساز بدون مجوز مربوطه برخورد قانونی خواهد شد، افزود: از عموم مردم به ویژه روستاییان عزیز خواستاریم، قبل از هرگونه اقدامی نظیر ساخت بنا یا دیوارکشی اراضی زراعی، نسبت به استعلامات مربوطه و اخذ مجوز لازم اقدام کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

    بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت با اشاره به وجود یک پنجم اراضی گلخانه‌ای کشور در شهرستان پاکدشت و تولید سالانه یک میلیارد گل شاخه بریده خاطرنشان کرد: مجموعه دولت به منظور حفاظت از منابع طبیعی، افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و رونق تولید، از توسعه کشت‌های گلخانه‌ای حمایت می‌کند و مساعدت‌های لازم را بعمل می‌آورد.

    بر اساس گزارش روابط عمومی بخشداری مرکزی پاکدشت، در شش‌ ماهه نخست سال جاری مساحتی بالغ بر 100 هکتار از اراضی این بخش را با هماهنگی مقام قضایی آزادسازی کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار