مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت و سازهای غیرمجاز در زیارت و توشن گرگان کاهش یافته است

عصر ساختمان:رئیس دادگستری کل گلستان گفت: برخوردهای قانونی قوی و اقدامات پیشگیرانه باعث شده ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و مناطق گردشگری این استان از جمله در محدوده زیارت و توشن گرگان کاهش یابد.

ساخت و سازهای غیرمجاز در زیارت و توشن گرگان کاهش یافته است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، هادی هاشمیان ، اظهار داشت: مجموعه قضایی گلستان از طریق استانداری، فرمانداریها، بخشداریها، شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای استان به مراجع اداری ذیربط ابلاغ کرده است که هرگونه تغییر اراضی در حوزه خود را به دادستان منطقه گزارش دهند زیرا به طور طبیعی با کوچکترین ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قانونی شده و قلع و قمع خواهند شد.
    وی گفت: معضلاتی که از بابت ساخت و ساز غیرمجاز در استان گلستان وجود دارد از گذشته بوده و متاسفانه روی دست ما باقی مانده است.
    وی افزود: باید شرایطی فراهم شود که با کمترین قلع و قمع مواجه شویم زیرا حتی با اجرای حکم هم کمکی به برگشت زمین به حالت کشاورزی و منابع طبیعی نخواهد شد و جز زباله ساختمانی چیزی عاید نمی شود.
    هاشمیان در خصوص آندسته از کسانی که به صورت غیرمجاز ساخت و ساز داشته و ساختمان بنا کرده اند، گفت: پی گیر هستیم تا لایحه ای به مجلس فرستاده شود و این گونه ساختمان ها که تخریب آن ها مشکلی را حل نخواهد کرد و زمین زراعی را به حالت قبل برنمی گرداند، به گونه ای دیگر حل و فصل و برخورد قانونی لازم با آن صورت گیرد.

    *شورای حفظ بیت المال در گلستان فعال است
    رئیس دادگستری گفت: شورای حفظ بیت المال در گلستان بسیار فعال بوده و با حضور اعضای آن نشست های منظمی در رصد مسایل و مشکلات استان از جمله ساخت و سازهای غیرمجاز برگزار می شود.
    هاشمیان افزود: فعالیت پررنگ شورا باعث شده تا مسوولان دستگاه های مرتبط پای کار بوده و مسایل و مشکلات را در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز در استان را به کمترین حد برساند.
    وی همچنین بیان داشت: طبق برخی آمارها فقط در منطقه زیارت حدود هزار و 500 واحد غیر مجاز باید تخریب شود.
    در چند سال گذشته روستای زیارت به عنوان یکی از مناطق هدف گردشگری تعریف شد اما اینک با سرعت گرفتن ساخت و سازهای غیرمجاز به مکانی برای ویلاسازی و گردشگری شخصی در گلستان تبدیل شده است.
    استان گلستان با افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع وسعت یکی از مناطق مستعد گردشگری کشور با داشتن 452 هزار عرصه جنگلی به شمار می رود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار