مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده یزد تأکید کرد:

تسریع در تعیین و تکلیف ساخت و سازهای غیر مجاز

عصر ساختمان- نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ایمن‌سازی ساختمان‌های غیراستاندارد استان، گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران استان هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین و تکلیف ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام کنند.

تسریع در تعیین و تکلیف ساخت و سازهای غیر مجاز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا،  سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی  با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکوی تهران، اظهار کرد: یکشنبه 10 بهمن‌ماه وزیر کشور، شهردار تهران با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی علت وقوع حادثه پلاسکو را گزارش می‌کنند.

    وی با بیان این‌که بعد از توضیح وزیر کشور و شهردار تهران در مورد دلایل وقوع حادثه پلاسکو بسیاری از مسائل مبهم آشکار می‌شوند،‌ گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران استان و شهر یزد وقایعی چون ساختمان پلاسکو تهران را ملاک برنامه‌ریزی جدی خود قرار داده و از وقوع حوادث احتمالی در یزد جلوگیری کنند.

    موسوی بیوکی در ادامه افزود: طبق آمارهای به دست آمده نزدیک به 80 درصد ساخت و سازهای یزد غیرمجاز بوده و باید در اسرع وقت نسبت به تعیین و تکلیف آنها اقدام شود.

    نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در ساختمان‌های غیر اصولی یزد عوامل متعددی برای وقوع حوادثی نظیر پلاسکو وجود دارد، تصریح کرد: ایمن‌سازی ساختمان‌ها و مکان‌های غیر ایمن فعلی و اعمال شرایط قانونی برای رعایت استاندارد لازم برای ساختمان‌های جدید ضروری است.

    این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که نظارت بر ساخت و سازهای انجام شده و در حال اجرا وظیفه تمام دستگاه‌های مربوطه است، گفت: برای صدور پروانه ساختمانی احراز مالکیت بر پلاک ضروری است و در غیر این صورت اصلا پروانه ساخت نباید صادر شود.

    وی هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط با ساخت و سازهای شهری را از دیگر عوامل تأثیرگذار در ایمن‌سازی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز دانست و خاطرنشان کرد: به‌طور مثال در بحث تفکیک اراضی به هیچ عنوان بدون تأیید شهرداری هیچ تفکیکی نباید در هیچ نقطه‌ای از شهر انجام شود.

    موسوی‌بیوکی در ادامه داشتن نقشه راه و تدوین برنامه‌های اجرایی طبق مقررات شهرسازی و ایمن‌سازی را یکی دیگر از ضرورت‌های صدور پروانه ساخت و ساز برشمرد و افزود: مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی استان باید بیش از پیش مردم را در مورد این که رعایت قوانین ساخت و ساز به نفع مالکان است، آنها را توجیه کنند.

    موسوی بیوکی ارائه تسهیلات از جمله تخفیف توسط نظام مهندسی را یکی از نیازهای رجوع مردم برای دریافت پروانه ساخت و ساز دانست و خاطرنشان کرد: اگر سیستم نظام مهندسی طبق مقررات ساختمان وظایف خود را به خوبی انجام دهد، بسیاری از مشکلات ساخت و سازهای غیرمجاز حل می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو