مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران عنوان کرد:

لزوم آموزش آتش‌نشانان برای اطفای حریق اماکن تاریخی

عصر ساختمان-عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مورد حریق چهارشنبه شب میدان حسن آباد پرسش‌هایی را مطرح کرد.

لزوم آموزش آتش‌نشانان برای اطفای حریق اماکن تاریخی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حجت نظری صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه در ساعات پایانی روز چهارشنبه حریقی در میدان حسن‌آباد رخ داد، گفت: پیشینه این میدان بر کسی پوشیده نیست اما ابهاماتی پیرامون این حادثه وجود دارد که باید سازمان آتش‌نشانی و معاونت خدمات شهری پاسخگو باشند.

    وی با بیان اینکه جای سوال است که چرا ساختمانی که ثبت ملی شده و جزو آثار فاخر محسوب می‌شود، باید به محل فروش ابزار و یراق تبدیل شود، گفت: همچنین چرا سیستم به روز اطفای حریق در این ساختمان نصب نشده است.

    وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد باید با هماهنگی اتاق اصناف نسبت به تغییر کاربری نامتجانس اقدام شود، گفت: میزان تخریب در میدان حسن‌آباد با توجه به اینکه دیوار به دیوار ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی است، جای تعجب دارد هر چند که بعضا مطرح می‌شود که ماشین‌های آتش‌نشانی در حال ماموریت در یک جای دیگر بودند اما مگر می‌شود که کل ایستگاه تخلیه شده باشد.

    وی با بیان اینکه جای سوال است که آیا آتش‌نشانان دیر اطفای حریق را شروع کردند یا شدت توسعه حریق زیاد بوده، گفت: باید معاونت خدمات شهری به این موضوع رسیدگی کند و اطلاع‌رسانی دقیقی در این خصوص داشته باشد هر چند که آتش‌نشانان دلسوزانه جانشان را کف دست گذاشته و برای اطفای حریق رفتند که جای تشکر دارد.

    وی با بیان اینکه لازم است آموزش‌های لازم برای اطفای حریق در اماکن تاریخی داده شود، گفت: مثلا یک پرسش دیگر این است که چرا برای اطفای حریق یک مکان تاریخی از آب استفاده می‌شود و شاید من اشتباه می‌کنم اما شاید بهتر باشد از فوم و کف استفاده شود تا مبادا این ساختمان دچار تخریب شود.

    بر اساس این گزارش ، نظری همچنین قصد داشت در بخش دوم تذکر خود در مورد نمایشگاه الکامپ تذکر دهد که محسن هاشمی عنوان کرد که به دلیل ضیق وقت امکان ارائه قسمت دوم تذکر وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار