مدیران خودروعصر اعتبار

تخصیص ۱۳۳ میلیاردتومان کمک بلاعوض به سیل زدگان گلستانی

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان از تخصیص ۴۶۲ میلیاردتومان تسهیلات کم‌بهره و ۱۳۳ میلیاردتومان وام بلاعوض به سیل‌زدگان گلستان خبر داد و گفت: تا نیمه مردادماه واحدهای تعمیراتی و تا پایان سال‌جاری واحدهای احداثی سیل‌زده استان به اتمام می‌رسد.

تخصیص ۱۳۳ میلیاردتومان کمک بلاعوض به سیل زدگان گلستانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، ولی‌الله زمانی‌نژاد با یادآوری این‌که در سیل اخیر17800 واحد مسکونی استان گلستان شامل 7300 واحد احداثی و 10500 واحد تعمیراتی خسارت وارد شد‌،اظهار کرد: همه این آمار ثبت سامانه شده‌اند و برای 17000 متقاضی پرونده تشکیل شده است. از این تعداد تاکنون 16000 واحد به بانک معرفی شده‌اند، بدین معنا که کارهای صدور پروانه آنها انجام شده و پرونده آنها نیز تشکیل شده است.

    وی ادامه داد: از 16000 پرونده معرفی شده به بانک، تاکنون 8400 واحد انعقاد قرارداد انجام گرفته و قسط اول را  دریافت کرده‌اند که حدود 1944 واحد احداثی، 4287 واحد تعمیری و 2027واحد معیشتی است.

    وی توضیح داد: تاکنون کار نزدیک به 7000واحد تعمیری شروع شده و نزدیک به 3000 واحد کار تعمیراتشان به اتمام رسیده است. بنا داریم تا پایان مردادماه کار تعمیر تمامی واحدهای خسارت‌دیده از سیل استان گلستان را به اتمام برسانیم. همچنین، نزدیک به 2500 واحد احداثی، پی‌کنی شده اند که از این تعداد 980 واحد کار فوندانسیون، 280واحد کار ستون و کار 60واحد هم سقف و سایر در حال انجام است.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان با بیان این‌که بنا داریم تا 15 مردادماه واحدهای تعمیراتی و تا پایان سال واحدهای احداثی را به اتمام برسانیم به تخصیص هشت تن سیمان رایگان برای واحدهای احداثی و یک تن سیمان رایگان برای واحدهای تعمیراتی از سوی بنیاد مستضعفان به سیل زدگان اشاره کرد و گفت: میلگرد مورد نیاز به اندازه کافی تامین شده با حواله به متقاضیان تخصیص داده می شود.

    زمانی‌نژاد دلیل کُندی کار اتمام بازسازی واحدهای شهری را مشارکت شهرداری برای صدور پروانه و سازمان نظام  مهندسی ساختمان استان برای نقشه و طراحی اعلام کرد و افزود: در جلساتی که در استان تشکیل داده ایم تاکید کرده ایم که روند باید سرعت یابد که خوشبختانه این اتفاق هم افتاده است.

    به گفته وی، تاکنون 462 میلیارد تومان تسهیلات و 133 میلیاردتومان بلاعوض به استان گلستان برای بازسازی های واحدهای مسکونی سیل زده تخصیص یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار