مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت هر متر مسکن ملی در گلستان چقدر است؟

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی گلستان به قیمت هر متر مسکن ملی در این استان اشاره کرد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن بزرگترین پروژه تولید مسکن پس از انقلاب اسلامی است.

قیمت هر متر مسکن ملی در گلستان چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهدی ملک امروز پنج شنبه 7 اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در گلستان اظهار کرد: تاکنون 96 هزار و 855 نفر در گلستان در 35 شهر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد 9 شهر بالای 25 هزار نفر جمعیت و 26 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت هستند.

    وی با بیان اینکه از این تعداد 71 هزار و 313 نفر مشمول فرم «ج» شدند، افزود: فرم «ج» در مسکن ملی به معنای آن است که فرد متقاضی تاکنون از تسهیلات و زمین دولتی برای ساخت مسکن بهره‌مند نشده باشد.

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در مرحله بعدی برای 71 هزار و 313 نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن پیامک ارسال شد تا سکونت آن‌ها در شهرهای موردتقاضا بررسی شود که از این تعداد 21 هزار و 44 نفر مدارک خود را بارگذاری کرده و مدارک آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

    ملک از معرفی 14 هزار و 666 نفر به بانک‌ها برای افتتاح حساب خبر داد و یادآور شد: سال گذشته برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با مشکل تأمین زمین مواجه بودیم که با جلسات مکرر شورای مسکن استان و پیگیری‌های استاندار گلستان، دارایی‌های دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت و تاکنون 336 هکتار زمین تأمین‌شده قطعی داریم.

    وی با بیان اینکه تاکنون سند 291 هکتار زمین به نام سازمان ملی زمین و مسکن انتقال پیدا کرد، بیان کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان به حداقل 800 هکتار زمین نیاز داریم. نوع ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن با توجه به شرایط تراکمی در شهرهای مختلف متفاوت است بر همین اساس در شهرهایی مانند گرگان ساختمان‌های چندطبقه و در شهرهایی مانند گمیشان واحدهای یک طبقه ویلایی ساخته می‌شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه از 800 هکتار زمین موردنیاز برای ساخت مسکن در گلستان، 81 هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی است که تاکنون سند انتقال 76 هکتار انجام شد، افزود: بیشترین زمین‌ها از سازمان جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش تأمین شده است.

    ملک به قیمت هر مترمربع مسکن ملی اشاره کرد و  افزود: قیمت‌گذاری‌ها بر مبنای قیمت اعلامی است که توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام می شود، در زمان شروع طرح قیمت‌های مبنا اعلام شده که با تعدیل صورت گرفته قیمت ساختمان‌ها متفاوت می‌شود. در حال حاضر با توجه به قیمت به‌روز شده در سه ماهه دوم 1401، قیمت مبنای هر مترمربع مسکن ملی در گلستان پنج میلیون و 700 هزار تومان اعلام شده و به صورت قیمت پایه و در قالب فراخوان بر روی سایت قرار گرفته است.

    وی در پاسخ به این پرسش که اولین واحد تحویلی نهضت ملی مسکن در گلستان چه زمانی خواهد بود، پاسخ داد: در حال حاضر پروژه 96 واحدی گنبدکاووس در مرحله نازک کاری قرار دارد و احتمالاً بخشی از این پروژه در شهریور ماه تحویل متقاضیان می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو