مدیران خودروعصر اعتبار

پیاده راه چهارراه ولیعصر (عج) به مردم باز گردانده شد

عصر ساختمان- مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: صاحبان مشاغل در چهارراه ولیعصر (عج) به جایگذاری رگال در خیابان و اجاره پیاده‌راه مغازه خود به دستفروشان اقدام می‌کنند.

پیاده راه چهارراه ولیعصر (عج) به مردم باز گردانده شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، طرح ساماندهی دستفروشان و انضباط شهری جهت جمع‌آوری دستفروشان و بساط گستران چهارراه ولیعصر (عج) در دستور کار شهرداری منطقه 11 تهران قرار گرفت. در همین راستا شهرداری تهران در کنار نیروی انتظامی به همراه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل به جمع‌آوری دستفروشان و اجرای طرح انضباط شهری در محدوده چهارراه ولیعصر (عج) اقدام کرد.
    حمیدرضا تحصیلی مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کیفیت اجرای این طرح گفت: ما باید به دنبال این باشیم که خیابان و پیاده‌راه را به مردم بازگردانیم و این حق مردم است تا بتوانند از ظرفیت خیابان و پیاده‌راه استفاده کنند.

    مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: یکی از مواردی که موجب می‌شود حق مردم از آن‌ها گرفته شود، بساط‌گستری در معابر پر تردد پایتخت است.

    تحصیلی افزود: با اجرای طرح انضباط شهری در محدوده چهارراه ولیعصر (عج) به دنبال این هستیم که یکی از مراکز پر رفت و آمد سطح شهر تهران که همان نقطه مرکزی پایتخت یعنی چهارراه ولیعصر (عج) را خالی از دستفروشان و بساط گستردان کنیم.

    وی ادامه داد: طرح انضباط شهری به منظور جمع‌آوری بساط گستران و دستفروشان چهارراه ولیعصر (عج) اجرا شد. نکته جالبی که لازم است شهروندان نسبت به آن آگاه شوند این است که از آن حجم از دستفروشان این محدوده تنها تعداد 15 تا 20 نفر نیازمند واقعی بودند که به علت برخی از محدودیت‌ها و معلولیت‌ها به دستفروشی در این ناحیه اقدام می‌کردند.

    مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: بیشتر دستفروشان جزء نزدیکان صاحبان مشاغل چهارراه ولیعصر (عج) بودند.

    تحصیلی در توضیح بیشتر گفت: به علت وجود برخی از خلأ‌های قانونی صاحبان مشاغل چهارراه ولیعصر (عج) اقدام به جاگذاری رگال در معابر جلوی مغازه خود می‌کردند و برخی دیگر که به دنبال سود بیشتر بودند فضای جلوی مغازه خود را به دستفروشان اجاره می‌دادند.

    وی ادامه داد: با مشاهده این رفتار از سوی صاحبان مشاغل به آن‌ها تذکر داده شد که در صورت تکرار نسبت به تذکر کتبی و پلمب مغازه آن‌ها از سوی اصناف آن‌ها اقدام می‌شود.

    مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در پاسخ به این سوال که تکلیف تعداد محدود افراد نیازمند که در چهارراه ولیعصر (عج) به دستفروشی اقدام می‌کردند، چه می‌شود؟ گفت: ما در سطح پایتخت بازارچه‌های دائمی عرضه کالا داریم که نمونه آن بازارچه حکیمیه است که می‌توان این امکان را برای آن دسته از افراد نیازمند فراهم کرد تا آن‌ها هم بتوانند به شکل قانونی اجناس خود را عرضه کنند.

    تحصیلی ادامه داد: برخی از دوستان بر این باورند بازارچه‌هایی که اطراف چهارراه ولیعصر (عج) حد فاصل خیابان جمهوری تا خیابان زرتشت بر پا می‌شود و دستفروشان در آن بازارچه‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اما باید اعلام کنم اجرای طرح انضباط شهری در حد فاصل خیابان جمهوری تا خیابان زرتشت در طول سال اجرا می‌شود و ما به هیچ عنوان بازارچه‌ای در محدوده پر تردد و پر ترافیک برپا نخواهیم کرد.

    وی درباره نقش پلیس در اجرای طرح انضباط شهری در چهارراه ولیعصر (عج) گفت: برخی از منابع اعلام کردند که پلیس تهران در صورت نیاز و درخواست ما اقدام به ورود به این طرح می‌کند، اما باید بگویم طبق مصوبه شورای تأمین پلیس تهران موظف به همکاری با شهرداری تهران در پایتخت است.

    مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تأکید کرد: امیدوارم با آگاه‌سازی مردم نسبت به اقدام‌های غیر قانونی دستفروشان دیگر شاهد بازگشت بساط گستران در سطح معابر پایتخت به ویژه چهارراه ولیعصر (عج) نباشیم.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار