مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیرکشور:

آسیب بافت های تاریخی وفرهنگی شهرها غیرقابل جبران است

عصر ساختمان:معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: تخریب و از بین بردن بافت های تاریخی و فرهنگی شهرها به هر دلیل، پدیده ای غیرقابل جبران بوده و نیازمند تجدید نظر و بازنگری دراین حوزه است.

آسیب بافت های تاریخی وفرهنگی شهرها غیرقابل جبران است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، هوشنگ خندان دل روز چهارشنبه درهمایش مدیران کل دفاتر فنی استانداری های کشور در گرگان، اضافه کرد: بافت تاریخی ، تشکیل دهنده هویت یک شهر است و نباید به بهانه احداث ساختمان های جدید، گذشته سراسر افتخار شهرها را نابود کرد.
    معاون وزیر کشور بیان کرد: شهرها بیش از نیاز به ساختمان های مدرن، نیازمند محیط زیست پایدار و توجه به گسترش آن هستند.
    وی افزود: برتری اصلی ما در مقایسه با دیگر کشورها، برخورداری از هویت تاریخی و فرهنگی سرشار از افتخار است که باید بیش از پیش در حفظ و حراست از آن کوشید.
    خندان دل افزود: مدیران امور شهری باید استفاده هر چه بیشتر از مواهب طبیعی برای زیباتر کردن سیمای شهرها و ایجاد فرصت و موقعیت برای گذران آرام و مطلوب زندگی برای شهروندان را در دستور کار قرار دهند.
    معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی و رییس سازمان شهرداری ها ادامه داد: به عنوان نمونه استان های شمالی کشور دارای رودخانه های زیادی هستند، اما اغلب این ظرفیت های طبیعی به محلی برای تخلیه زباله ها تبدیل و فاقد هر گونه زیرساخت و جذابیت برای شهروندان است.
    وی همچنین بر لزوم تقویت مدیریت شهری به عنوان راه حل مشکلات و کمبودهای شهری تاکید کرد و افزود: یکی از انتظارات مهم از مدیران شهری، انجام ساخت و سازها مطابق طرح تفضیلی در شهرها و طرح هادی در روستاها است.
    معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: متاسفانه فشارهای زیادی برای سرپیچی و تمرد از این قانون وارد می شود که آثار این بی توجهی ها، تغییر محسوس در ظاهر و کالبد شهرها بوده و موضوعی غیرقابل هضم است.
    وی به اعتبارات سال گذشته عمرانی استان ها نیز اشاره کرد و گفت: از هشت هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده ، فقط یک سوم آن اختصاص یافت که برای مدیریت هر چه بهتر این بودجه ها ، دقت در مصرف اعتبارات ضروری است.
    معاون وزیر کشور همچنین با تاکید بر این که مسائل توسعه محور از جنس موضوعات تکنیکی نیست، یادآور شد: دفاتر فنی جز قدیمی ترین بخش های استانداری ها هستند و نقش مهمی در امور برنامه ریزی استان دارند.
    خندان دل با اشاره به طرح های تفضیلی و هادی، گفت: دفاتر فنی باید با نظرات کارشناسی خود نقش سازنده ای در شکل گیری اسناد بالادستی داشته باشند و اجازه ندهند اقلیم و یا سابقه تاریخی شهرها و روستاها به سادگی دست خوش تغییرات شود.
    رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور یادآورشد: استفاده از موقعیت طبیعی شهرها جهت زیباسازی و افزایش شعف عمومی تاثیر بسزایی دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو