مدیران خودروعصر اعتبار

راه‌اندازی سامانه سجاد برای ثبت خسارات اراضی و واحدهای مسکونی ناشی از سیل در گلستان

عصر ساختمان- نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها از راه‌اندازی سامانه سجاد برای ثبت خسارات اراضی و واحدهای مسکونی ناشی از سیل خبر داد.

راه‌اندازی سامانه سجاد برای ثبت خسارات اراضی و واحدهای مسکونی ناشی از سیل در گلستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، تاج محمد بخشی زاده نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها در خصوص آخرین جزئیات امدادرسانی در شهرستان‌های سیل زده استان گلستان و اقدامات شهرداری تهران در این مناطق اظهار کرد: در روز 4 اردیبشهت ماه به علت بارندگی شاهد وقوع سیل مجدد در شهرستان‌های آق قلا و گمیشان بودیم.

    نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: شهرداری تهران از ابتدای وقوع سیل یعنی از 2 فرودین ماه با تمام تجهیزات لجستیک و امدادی در مناطق سیل زده گلستان جهت خدمت رسانی به مردم آسیب دیده حاضر شد.

    بخشی زاده افزود: هم اکنون که شهرستان‌های گمیشان و آق قلا درگیر سیل هستند، شهرداری تهران در کنار آن‌ها حضور دارد و به خدمت رسانی مشغول است.

    وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به وقوع سیل مجدد از 4 اردیبهشت ماه، اوضاع شهرستان‌های درگیر سیل گلستان به چه شکل است، گفت: مدیریت بحران استان از روز‌های ابتدایی بروز سیل در مبادی ورودی آق قلا در 4 نقطه اقدام به احداث آب بند کردند که متاسفانه در سیل مجدد این آب بند‌ها در 2 نقطه دچار آسیب شد و از همان 2 نقطه آب وارد آق قلا شد.

    نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها همچنین افزود: در حال حاضر در شهرستان آق قلا در حدود 30 تا 40 سانتی متر آبگرفتگی را شاهد هستیم که در حال حرکت به سمت گمیشان است.

    بخشی زاده افزود: مدیریت بحران آق قلا و گمیشان عایق‌های حفاظتی در برخی از نقاط ایجاد کرده است که این عایق‌ها آب را به سمت دریا هدایت می‌کند.

    وی در پاسخ به این پرسش که رفع آبگرفتگی کامل از شهرستان‌های آق قلا و گمیشان تا چه زمانی به طول می‌انجامد؟ گفت: با حضور شهرداری تهران و مدیریت بحران، پیش بینی می‌شود که تخلیه آب در این شهرستان‌ها چیزی حدود 2 ماه طول بکشد.

    نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها در پاسخ به این پرسش که سهم استان گلستان از 165 میلیارد کمک دولت به استان‌های سیل زده چه میزان بوده است؟ گفت: آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که 100 میلیارد تومان به مدیریت بحران و 56 میلیارد تومان به استانداری‌ها کمک شده است و من در حال حاضر اطلاعی ندارم که از این 56 میلیارد سهم استانداری‌ها چه مبلغی سهم گلستان بوده است.

    بخشی زاده با اشاره به راه اندازی سامانه "سجاد" گفت: با راه اندازی سامانه سجاد تمام اطلاعات قسمت‌های آسیب دیده از سیل گلستان به ثبت رسیده است و برای قسمت‌های مختلف آسیب دیده در این سامانه پرونده تشکیل شده است.

    وی در خصوص آخرین آمار ثبت شده در سامانه سجاد تا 48 ساعت گذشته، افزود: خسارات ثبت شده در بخش کشاورزی به این صورت است که در شهرستان گنبد کاووس، 55 پرونده به ثبت رسیده است که 199 هکتار از اراضی آسیب دیده و با پرداخت 50 درصد به صورت علی الحساب، تا به امروز 387 میلیون تومان به بخش کشاورزی پرداخت شده است.

    نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: در شهرستان آق قلا 32 پرونده تشکیل شده است که نشان می‌دهد 235 هکتار از اراضی آسیب دیده است که با احتساب 50 درصد غرامت به صورت علی الحساب، 421 میلیون تومان پرداخت شده است.

    بخشی زاده ادامه داد: در شهرستان گمیشان 160 پرونده تشکیل شده است که خسارات وارد شده به اراضی 10 هزار و 31 هکتار بوده است که با احتساب 50 درصد غرامت مبلغ یک میلیارد و 31 میلیون تومان پرداخت شده است.

    وی در خصوص آمار تخریب اراضی و منازل مسکونی در شهرستان‌های سیل زده استان گلستان گفت: 650 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت تاثیر سیل قرار کرفته اند که از این آمار 30 تا 70 درصد تخریب گزارش شده است.

    نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها گفت: 110 هزار هکتار از زمین و محصولات زراعی به طور 100 درصد تخریب شده است.

    بخشی زاده ادامه داد: 17 هزار و 800 واحد مسکونی آسیب دیده است که از این آمار 7 هزار و 300 واحد مسکونی به طور 100 درصد تخریب شده است و تعداد 10 هزار و 500 واحد نیاز به تعمیر و استحکام سازی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو