مدیران خودروعصر اعتبار

لندن، گران‌ترین شهر اروپا برای سکونت ارزیابی شد

عصر ساختمان- نتایج تازه‌ترین تحقیقات انجام گرفته نشان می‌دهد که پایتخت انگلیس، لندن گران‌ترین شهر اروپا برای اجاره مسکن به شمار می‌رود.

لندن، گران‌ترین شهر اروپا برای سکونت ارزیابی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، تحقیقات موسسه بین‌المللی «شرایط کار» حاکی است که در حال حاضر اجاره مسکن یک واحد 3 خوابه در مرکز لندن در حدود 5 هزار و 187 پوند برآورد می‌شود که این میزان در میان شهرهای اروپایی رکورد می‌زند.
    این تحقیقات که در 279 کشور دیگر جهان صورت گرفته نشان می‌دهد افزایش بهای مسکن در لندن سبب شده است تا بسیاری از شرکت‌های بزرگ، کسب‌ و کار خود را به اطراف و یا خارج از لندن منتقل کرده تا به‌ این ‌ترتیب هزینه اجاره مسکن کمتری را بر دوش کارکنان خود تحمیل کنند.
    گرانی مسکن در سایر شهرهای اصلی انگلیس هم، ‌دست کمی از پایتخت ندارد. بر اساس این گزارش، منچستر که میزبان دفتر اصلی شبکه خبری بی.بی.سی و برخی دیگر از رسانه‌های گروهی است گران‌ترین شهر انگلیس برای اجاره مسکن پس از لندن به شمار می‌رود.
    اجاره‌بهای یک واحد سه‌خوابه در این شهر یک هزار و 844 پوند برآورد می‌شود که 54 پوند در ماه نسبت به سال گذشته گران‌تر است. به‌این‌ترتیب منچستر در رتبه 30 ام فهرست گران‌ترین شهرهای اروپا و 119 مین شهر گران دنیا قرار دارد.
    شهر بیرمنگام هم‌ دست کمی از منچستر ندارد و طی یک سال گذشته ماهانه 110 پوند به بهای اجاره مسکن در این شهر افزوده است.
    به‌این‌ترتیب بیرمنگام در رتبه 36 ام فهرست گران‌ترین شهرهای اروپا قرار دارد.
    از سوی دیگر آبردین واقع در شمال اسکاتلند تنها شهری است که در یک سال گذشته شاهد کاهش بهای اجاره مسکن بوده است. طبق گزارش یاد شده، اجاره مسکن در این شهر طی یک سال گذشته 190 پوند در ماه کاهش یافته است. کارشناسان این مساله را به کاهش فعالیت‌های صنعت نفت در شمال انگلیس نسبت می‌دهند.
    براساس گزارش منتشر شده، بهای اجاره مسکن در کل اروپا طی یک سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. میانگین اجاره‌ بهای یک واحد مسکونی سه خوابه در دوبلین پایتخت ایرلند با 236 پوند افزایش اینک به دو هزار و 902 پوند رسیده است. به‌این‌ترتیب این شهر اکنون در رتبه پنجمین شهر گران اروپا قرار دارد.
    مادرید، رم، پاریس و بارسلون هم به‌طور میانگین شاهد افزایش ماهانه یکصد پوند به بهای اجاره‌ مسکن بوده اند. بر اساس این گزارش پاریس با میانگین اجاره‌بهای 2 هزار و 830 پوند، ششمین شهر گران اروپا به شمار می‌رود.
    لندن در حال حاضر چهارمین شهر گران دنیا به لحاظ اجاره مسکن به شمار می‌رود. رتبه اول به هنگ‌کنگ اختصاص دارد که میانگین اجاره‌بهای مسکن در این شهر 8 هزار و 315 پوند در ماه برآورد می‌شود. پس‌ از آن به ترتیب نیویورک و توکیو در رتبه دوم و سومین شهرهای گران دنیا قرار دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو