مدیران خودروعصر اعتبار

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور خبر داد

انجام ۴۰ هزار پروژه عمرانی در بازه زمانی یک‌ساله

عصر ساختمان- معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه قرار است ۴۰ هزار پروژه عمرانی در بازه زمانی یکساله رقم بخورد گفت: همانطور که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم اظهار داشته‌اند باید جهشی ارزشمند را در این تنگناهای اقتصادی شاهد باشیم و پروژه‌ها انجام شوند.

انجام ۴۰ هزار پروژه عمرانی در بازه زمانی یک‌ساله
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور در کارگروه هماهنگی و پشتیبانی از اجرای چهل هزار پروژه عمرانی در سطح کشور با بیان اینکه دغدغه وزیر کشور از ابتدا توزیع عادلانه امکانات و توزیع مناسب جمعیت در شهر و روستاهای کشور است، گفت: آقای رحمانی فضلی از ابتدا به روستاهای کشور توجه ویژه‌‌ای داشته‌اند. بر همین اساس از سند توسعه 31 شهرستان رونمایی کردیم.

    وی افزود: افرادی که انقلاب ما را رقم زدند شاید هیچ شناختی از حرکت‌های انقلابی آن زمان نداشتند و کتاب‌های مختلف در زمینه انقلاب را مطالعه نکرده بودند. به عبارتی مطالعاتی در آن ارتباط نداشتند ولی با گفتمانی استکبارستیزانه آمدند و خروشی در کشور ایجاد کردند.

    جمالی‌نژاد در ادامه افزود: همچنین افرادی که در جنگ تحمیلی حضور یافتند شاید تا به حال اسلحه ندیده بودند و حتی دست گرفتن اسلحه را نیز بلد نبودند ولی از همان افراد خرازی‌ها، باکری‌ها، همت‌ها و کاظمی‌ها بیرون آ‌مدند. همان‌ها بودند که از رودخانه وحشی اروند عبور و ایثار کردند. پس از جنگ در حوزه دانش اقدامات بدون وابستگی به هیچ منطقه‌ای از دنیا انجام شد که فناوری‌های نوین، تکنولوژی نانو، دانش‌ هسته‌ای، موشکی، هوا و فضا، رویان و ... از مهمترین اقدامات به شمار می‌رود.

    معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور در ارتباط با بیانیه دوم مقام معظم رهبری گفت: قرار است در دهه پنجم  انقلاب جهشی ارزشمند را شاهد باشیم که در این شرایط سخت و تنگناهای اقتصادی این جهش بسیار ارزشمند است. اگر قرار است 40 هزار پروژه عمرانی در بازه یکساله رقم بخورد باید دغدغه‌های دستگاه اجرایی رفع شود و دغدغه وزیر کشور این است که زمان‌بندی‌ها انجام و اقدامات در موعد مقرر انجام شود.

    وی بیان کرد: تشکیل کارگروه‌های استانی در کنار کارگروه‌های ملی امری مهم بشمار می‌رود که استانداران و معاونان عمرانی آنها باید در کارگروه‌ها حضور یابند. همچنین در شهرستان‌ها فرمانداران نیز باید اقدامات را انجام دهند. یکی ازمهمترین بازوهای ما خیرین هستند که سمت و سو دادن و ساماندهی آنان امری مهم بشمار می‌رود. در برخی نقاط استفاده حداکثری از ظرفیت جوانان اقدام مهمی است که می‌توان توسط بسیج سازندگی جوانان را پای کار آورد.

    جمالی‌نژاد اظهار داشت: تقویت روحیه کار و نشاط از دیگر اقدامات مهمی است که باید روحیه ما به دهه 60 بازگردد و بسیج سازندگی در انجام پروژه‌های عمرانی مانند گذشته با فعالیت‌های مهم خود که انصافا بدون چشم‌داشت بوده حضور داشته باشند. بر همین اساس ماشین‌الات بسیج و قرارگاه خاتم سپاه می‌تواند کمک‌های بسیاری به ما کند و روستاها به وضعیتی بسیار مناسب برسند.

    معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور افزود: ما در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از دستگاه‌ها دعوت کردیم تا با ما همکاری کنند و امیدواریم با انجام اقدامات توسط کارگروه توسعه انجام شود و تمام شهرنشینان و روستاییان طعم آن را بچشند.

    وی در پایان گفت: ما پایش پروژه‌ها را خواهیم داشت و درخواست می‌کنم رئیس بسیج سازندگی در جلسات بعد گزارش‌هایی را به ما ارائه کند.

    روستا نماینده بازآفرینی شهری در این جلسه بیان کرد: بسیج می‌تواند در اقدامات بازآفرینی شهری بدون تشریفات مجری طرح‌ها شود. اکنون بسیج ظرفیت بسیار مناسبی برای طرح‌ها دارد لذا باید اقدام مشترکی برای هماهنگی بین دستگاهی ایجاد شود.

    اسماعیل زیارتی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این جلسه بیان کرد: جهاد سازندگی علی‌رغم همه اقدامات خوب در برخی نقاط ایراداتی وارد است. هرچند این جهاد در زمینه پروژه‌‌های آب،‌برق، تلفن و ... اقدامات مناسبی انجام داد ولی ساخته‌هایش متناسب با نیاز مردم نبود زیرا دانش مبتنی بر محیط در اختیار مردم یک منطقه است و آنان هستند که می‌دانند چه سازه‌‌ای مناسب شرایط ‌شان است.

    زیارتی افزود: از نظر ما توسعه نیازمند رویکردهای مبتنی بر مشارکت است و ما بر همین اساس 119 هزار نفر عضو شورای اسلامی جهاد کشاورزی و پس از نهاد دهیاری را تشکیل دادیم. حال سوال من اینجاست آیا قرار است که به چهل سال پیش بازکردیم و طرح‌ها را توسط جهاد انجام دهیم یا اینکه اقدامات را به نهاد دهیاری‌ها که بومی منطقه و با شرایط آشنا هستند بسپاریم. بهتر است آسیب‌شناسی از عملکرد هفت سال گذشته انجام شود تا متوجه شویم اقدامات چقدر مفید بوده و رضایتمندی در آن وجود داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو