مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت «۳۳۳۷»

آپارتمان‌های قیمت‌مناسب در بازار اسفندماه

عصر ساختمان- تقریبا نیمی از فایل‌های اخیرا عرضه شده در بازار مسکن را آپارتمان‌های قیمت‌مناسب که به بهایی کمتر از میانگین قیمت آخرین معاملات در همان محله فایل شده‌اند، تشکیل می‌دهد.

آپارتمان‌های قیمت‌مناسب در بازار اسفندماه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، پرتعداد بودن آپارتمان‌های قیمت‌مناسب در بازار مسکن اسفندماه از یک‌سو به رکود عمیق  حاکم بر بازار برمی‌گردد که حتی شوک معاملاتی میانه زمستان هم نتوانست بر آن به‌طور کامل غلبه کند و حجم معاملات را به بیش از 10 هزار فقره برساند. از سوی دیگر عرضه آپارتمان‌های قیمت‌مناسب در شب عید به ویژگی‌های فنی و ملکی آنها بازمی‌گردد. به‌عنوان مثال با دقت در جزئیات مشخصات آپارتمان‌های زیرقیمت در اغلب مناطق تهران به این موضوع پی می‌بریم که آنها یا فاقد امکانات ضروری همچون پارکینگ، آسانسور و انباری هستند یا اینکه سن بنای آنها دو رقمی و ملک نیازمند بازسازی است. در برخی موارد نیز سند اوقافی و قولنامه‌ای عامل ارزان‌تر بودن آپارتمان در مقایسه با فایل‌های مشابه است که در این بین املاک دارای اسناد قولنامه‌ای افت قیمتی بیشتر از املاک دارای اسناد اوقافی دارند.

    البته این موضوع اگرچه تواتر دارد، اما در عین حال استثناهایی وجود دارد که به همین خاطر لازم است متقاضیان مسکن بدون پیش‌داوری اما با دقت مضاعف فایل‌های قیمت‌مناسب را بررسی کنند. به‌عنوان مثال آپارتمان 160 مترمربعی واقع در طبقه دوم یک ساختمان 5 طبقه دو واحدی در سعادت‌آباد تهران با وجود داشتن سند شخصی، امکانات کامل و حتی مضاعف همچون سونای داخل واحد، دو بالکن و 3 واحد پارکینگ به بهای مترمربعی 22 میلیون و 500 هزار تومان عرضه شده است. این آپارتمان البته 10 سال ساخت است اما با توجه به امکانات و موقعیت ملک، در شرایطی که بازه قیمت معاملات در سعادت‌آباد 20 تا 30 میلیون تومان است، می‌توانست به بهای بیشتری عرضه شود. ممکن است پول‌لازم بودن مالک و عجله وی برای تبدیل دارایی خود به نقدینگی به منظور سرمایه‌گذاری در بازارهای دیگر موجب این نوع قیمت‌گذاری باشد، اما هر چه که هست این قبیل فایل‌های استثنایی قیمت‌مناسب در بازار اسفند ماه نایاب نیستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار