مدیران خودروعصر اعتبار

محمدرضا قره‌یاضی مدیرعامل تولیدی "روشنایی" و مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان لوستر و روشنایی در مصاحبه اختصاصی با "ساختمان فردا":

صنعت لوستر ایران در جایگاه پنجم دنیا است

عصر ساختمان- تولیدی روشنایی از سال ۱۳۵۸ فعالیت خود را در عرصه تولید لوستر، آباژور، میزهای چوبی و اجناس وارداتی آغاز نموده و همواره سعی بر آن داشته تا محصولات خود را با بالاترین کیفیت به بازار عرضه نماید.

صنعت لوستر ایران در جایگاه پنجم دنیا است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، این تولیدی از سال 1362 که اولین نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردیده، همواره حضوری فعال در نمایشگاه لوستر و روشنایی داشته است. محمدرضا قره‌یاضی مدیرعامل تولیدی "روشنایی" و شرکت تعاونی تولیدکنندگان لوستر و روشنایی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با "ساختمان‌فردا" از فعالیت‌های تولیدی ‌"روشنایی" و هم‌چنین تعاونی تولیدکنندگان لوستر و روشنایی می‌گوید:  

    جناب قره‌یاضی از سابقه تولیدی "روشنایی" را برای مخاطبین ما به اختصار شرح دهید:
    تولیدی "روشنایی" از سال 1358 فعالیت خود را در عرصه تولید لوستر، آباژور، میزهای چوبی و اجناس وارداتی آغاز نموده و همواره سعی بر آن داشته تا محصولات خود را با بالاترین کیفیت به بازار عرضه نماید.
    این تولیدی از سال 1362 که اولین نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردیده، در 26 دوره نمایشگاه لوستر و روشنایی (تمام ادوار) حضور فعال داشته و مفتخر به دریافت جوایز متعدد نیز گردیده است.

    هم‌چنین، تولیدی "روشنایی" با مدیریت ثابت، فعالیت خود را در همان محلی که روزی کار خود را آغاز نموده بود ادامه می دهد و همواره رضایت شما مشتریان گرامی را سر لوحه کار خود قرار داده است.

    در حال حاضر آیا تولیدی "روشنایی" در بازارهای صادراتی فعالیتی انجام می‌دهد؟

    صادرات مبحثی است که 100% باید انجام شود، اما توجه به این نکته اهمیت دارد که دست‌اندرکاران و هم‌چنین سیاست دولت مبنی بر این باشد که تولیدکنندگان علاوه بر تولید، در بخش صادرات نیز بتوانند فعالیت کنند. فرهنگ صادرات و فرهنگ تولید دو رشته مختلف است که اگر این دو فرهنگ با هم ادغام شوند، در بخش صادرات می‌توانیم بسیار قوی‌تر ظاهر شویم. با این حال، در حال حاضر نیز صادرات انجام می‌دهیم. اکنون به کشورهایی نظیر عراق و ترکیه صادر می‌کنیم، و این توانایی را داریم به سایر کشورهای دنیا نیز صادرات  انجام دهیم.

    اکنون تولیدکنندگان این صنعت با چه مشکلاتی مواجه هستند؟

    در حال حاضر در این صنعت، با مشکلات اساسی روبرو هستیم که در صورت برطرف شدن آن‌ها، به میزان زیادی راه تولیدکنندگان هموار می‌شود. در این راه، دولت به عنوان مهم‌ترین بخش هر کاری، در ابتدا باید به تولیدکنندگان کمک کند. این صنعت که دارای پتانسیل بسیار بالایی است باید یاری داشته باشد، همچنین ما باید فن صادرات را یاد بگیریم و امور پایه‌ای را به صورت صحیح رعایت کنیم، برای مثال، تولیدکننده نباید بسته‌بندی کالا را انجام دهد، بلکه این وظیفه متخصصین بسته‌بندی است. با برطرف شدن موارد این چنینی، علاوه بر رقابت با کشور چین، می‌توانیم به همه دنیا محصولات خود را صادر کنیم.

    دیگر مشکل بر سر راه این صنعت، هزینه تولید و ارزش افزوده است، در حال حاضر برای تولید 38 درصد هزینه داریم، به این معنا که وقتی محصولی را تولید می‌کنیم، 38 درصد تولید ما هزینه به آن تعلق می‌گیرد، علاوه بر آن، تقریباً دو ارزش افزوده 9 درصدی به این صورت که هم در هنگام خرید لوازم و مواد اولیه و هم‌چنین در هنگام فروش از تولیدکننده دریافت می‌شود، این شرایط لطمه بزرگی به صنعت تولید وارد می‌کند و چنان‌چه بتوانند این موانع را از سر راه تولید بردارند می‌توانیم از برترین‌های دنیا باشیم.

    صنعت لوستر و روشنایی ایران چه جایگاهی در دنیا دارد؟

    در حال حاضر یکی از 5 برند بزرگ دنیا هستیم، اما در بخش صادرات باید بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم یکی از صادرکنندگان بزرگ در دنیا نیز باشیم. 

    ایران در مقایسه با کشور چین که در بخش صادرات بسیار فعال است، دارای پتانسیل و قدرت به مراتب بیشتری است، در حالی که کشور چین در بخش صادرات شاید 50 برابر ما قدرت داشته باشد و دلیل این موضوع هم، تاثیر همنوایی و کمک دولت چین به آن‌ها است.

    با توجه به این‌که شما یکی از متولیان برگزاری نمایشگاه هستید، برگزاری این نمایشگاه‌ها چه کمکی به صنعت و تولیدکنندگان می‌کند؟

    این نمایشگاه به کسی جز تولیدکننده تعلق ندارد. برای مثال، بنده علی‌رغم 40 سال سابقه فعالیت در صنعت لوستر و روشنایی، پله‌های ترقی را در همین نمایشگاه‌ها طی کرده‌ام، به این صورت که در روز اول این نمایشگاه‌های تخصصی و صادراتی که به همت آقای هاشمی تبار برگزار شد، با یک یا دو کارگر حاضر بودم و همین نمایشگاه‌ها باعث شد این تعداد به 100 عدد کارگر برسد. این نمایشگاه علاوه بر رقابت سالمی که ایجاد می‌کند، می‌تواند مرکز پله ترقی هر صادرکننده و هر تولیدکننده‌ای باشد، چراکه تولیدکننده در اینجا معرفی می‌شود، کالا و محصولش را عرضه می‌کند و مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای به دست مصرف‌کننده می‌رساند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو