مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد

افتتاح پلاسکو در مهر ۹۹

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مستضعفان از تحویل دو باغ این بنیاد به شهرداری برای تبدیل شدن به فضای شهری عمومی خبر داد.

افتتاح پلاسکو در مهر ۹۹
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد سعیدی‌کیا صبح امروز در حاشیه مراسم طرح بازآفرینی باغ وثوق‌الدوله (باغ بزرگ‌آقا) با حضور در جمع خبرنگاران در مورد هماهنگی بنیاد مستضعفان و شهرداری در راستای تحویل و حفظ باغات، اظهار کرد: در حال حاضر 15 باغ در اختیار بنیاد مستضعفان است که دارای متراژهای مختلفی است، سیاست بنیاد مستضعفان این است که این باغات را در اختیار شهرداری قرار دهد تا شهرداری هم به طور طبیعی آنها را به فضای سبز شهری و گردشگری تبدیل کند.

    وی در پاسخ به این سوال که برخی معتقد هستند بنیاد مستضعفان بعد از مدتی این باغات را پس خواهد گرفت، گفت: ما چنین سیاستی نداریم که در ابتدا باغ را در اختیار شهرداری قرار داده و بعد از آنکه آباد شد آن را پس بگیریم و در سال‌های اخیر تدبیر بین شهرداری و بنیاد مستضعفان این بود که به تدریج باغات را به شهرداری تحویل دهیم که در ابتدا باغ وثوق‌الدوله به متراژ دو هکتار و باغ عبقری به متراژ یک هکتار به شهرداری واگذار می‌شود.

    رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ به این سوال که برخی کارشناسان معتقدند که تعداد باغات بنیاد مستضعفان از 15 بیشتر است، اضافه کرد: تعداد باغات بنیاد مستضعفان در تهران همین قدر است.

    سعیدی‌کیا در مورد آخرین وضعیت پلاسکو نیز با بیان این‌که گودبرداری در حال انجام است و خوشبختانه چهل‌وهشت شمع برای سازه نگهبان نصب شده است، گفت: امیدواریم قبل از سال جدید کار گودبرداری به طور کامل به اتمام برسد.

    وی با بیان این‌که تلاش شده است که در همان فضای پیشین یعنی 22 هزار متر زیربنا در 15 طبقه روی زمین و پنج طبقه منفی ساختمان پلاسکوی جدید را بسازیم در پاسخ به سوالی مبنی بر مخالفت شورای عالی معماری با ساخت پنج طبقه منفی گفت: شورای عالی شهرسازی مصوبه کمیسیون ماده پنج را تصویب کرده است.

    سعیدکیا در مورد زمان ساخت پلاسکوی جدید نیز با بیان این‌که از مهر امسال که مجوزها صادر شده است کار را آغاز کردیم و دو سال به طور می‌انجامید، ادامه داد: مهرماه 1399 ساختمان جدید پلاسکو افتتاح می‌شود که در آن نمادهایی برای آتش‌نشانان به صورت گالری در نظر گرفته شده است.

    رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ به این سوال که پلاسکو یکی از متهمان بوی بد نامتبوع تهران است، اظهار کرد: من نیز از رسانه‌ها شنیدم که عنوان کردند بوی بد تهران ناشی از فاضلاب پلاسکو است، اما با معاون وزیر تماس گرفتم و او عنوان کرد که این ادعا امکان‌پذیر نیست.

    به گزارش ایسنا، باغ وثوق‌الدوله که لوکیشن باغ بزرگ آقا در سریال «شهرزاد» بود، صبح امروز با حضور مسئولان شهری و بنیاد مستضعفان در اختیار شهرداری قرار گرفت تا مراحل بازپیرایی آن برای تبدیل شدن این باغ به یک فضای عمومی تا اردیبهشت‌ماه سال 1398 انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار