مدیران خودروعصر اعتبار

تاریخ، مانع ساخت و ساز در سلطانیه

عصر ساختمان:سلطانیه یک شهر تاریخی است که ساخت و ساز در آن محدودیت دارد. برای مثال با اعمال ضوبط جدید کمیته، اجازه ساخت ساختمان بیش از ۲ طبقه به شهروندان سلطانیه داده نخواهد شد.

تاریخ، مانع ساخت و ساز در سلطانیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از روزنامه همشهری ، موضوعی بود که در شورای توسعه و برنامه ریزی استان با حضور استاندار زنجان و مدیران ارشد استانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
    استاندار در این جلسه گفت: وضع ضوابطی جدید از سوی کمیته معماری و شهرسازی سلطانیه موجب می‌شود حقوق شهروندی در این منطقه پایمال شود.سلطانیه یک شهر تاریخی است که ساخت و ساز در آن محدودیت دارد. برای مثال با اعمال ضوبط جدید کمیته، اجازه ساخت ساختمان بیش از 2 طبقه به شهروندان سلطانیه داده نخواهد شد.
    «جمشید انصاری» با اشاره به این موضوع ادامه داد: موضوعی که در این زمینه اهمیت دارد جبران ضرر و زیان مردم از سوی دولت است. اگر دولت محدودیتی برای مردم یک منطقه ایجاد می‌کند باید حتما خود، هزینه این محدود کردن را پرداخت کند، زیرا ضوابط محدودکننده از نظر حقوق شهروندی دخالت در مالکیت خصوصی است و هیچ مانعی نباید در حقوق مردم ایجاد شود.
    انصاری با بیان این‌که مردم نمی‌توانند هزینه طرح‌های دولتی را پرداخت کنند، اضافه کرد: کمیته معماری و شهرسازی ملزوم به تخصیص اعتبار برای ضوابطی است که برای مردم محدودیت ایجاد می‌کند، تا از این طریق هزینه‌هایی که به مردم تحمیل می‌شود از سوی شهرداری تأمین و به مردم پرداخت شود.

    اعتبارات
    در این جلسه در ادامه به بررسی میزان هزینه‌ها و اعتبارات سال 94 مربوط به بند «واو» و سایر اعتبارات هزینه‌ای پرداخته شد. بند «واو» به منظور ایجاد هماهنگی در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های اجرایی دولتی است که از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به تصویب رسیده است.
    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با بیان این‌که در شوراهای مختلف استان پس از ابلاغ بودجه‌های استانی از مجلس شورای اسلامی، برای هر محل اعتباری مشخص شده که این میزان ممکن است از طریق منابع افزایش یا به دلیل کمبود منابع کاهش پیدا کند، در خصوص وضعیت اعتباری استان در بند «واو» گفت: میزان اعتبار استان از محل بند «واو» در ابتدای سال گذشته 71 میلیارد و 300 میلیون تومان بود. این رقم در پایان سال به 90 میلیارد تومان رسید و در طول سال با احتساب کسورات هزینه‌ها 26 درصد افزایش یافت.
    «حمید نباتچیان» میزان اعتباراتی را که برای محل سایر هزینه‌های استان در ابتدای سال پیش‌بینی شده بود 64 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سر جمع اعتبارات استان در 2 محل بند «واو» و سایر هزینه‌ها از ابتدای سال، در مقایسه با آخر سال 25 درصد افزایش یافته است. همچنین رقم تأمین کسری اعتبارات در این 2 محل‌10 میلیارد و 400 میلیون تومان بود که پس از ابلاغ از سوی محل‌های تأمین اعتبار ملی به تمامی نهادهای ذی‌ربط اعتبار اعلام شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو