مدیران خودروعصر اعتبار

افت معاملات اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس

عصر ساختمان- در هفته ای که گذشته در تابلو تسهیلات مسکن، خرید و فروش ۳۴ هزار ورقه تسه به ارزش ۲۶۲ میلیارد ریال در تابلوهای فرابورس ایران به ثبت رسید که نسبت به هفته ‌قبل‌تر با افت روبه‌رو شد.

افت معاملات اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  تسنیم؛ چهارمین هفته مبادلاتی مهرماه در حالی پایان یافت که در این مدت معامله‌گران یک هزار و 346 میلیون ورقه بهادار را در 532 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند و ارزش مبادلاتی 7 هزار و 831 میلیارد ریالی را در بازارهای 9 گانه فرابورس به ثبت برسانند.

    بر این اساس در 5 روز مبادلاتی هفته گذشته بیش از نیمی از حجم کل مبادلات هفتگی فرابورس در اختیار بازارهای اول و دوم قرار گرفت به طوری که دادوستد 735 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 680 میلیارد ریال به ثبت شد. شاخص کل فرابورس ایران هم در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته در ارتفاع 928 واحدی قرار گرفت.

    این گزارش می افزاید: در هفته گذشته نقل ‌و انتقال 5 میلیون ورقه بدهی به ارزش مبادلاتی حدود 5 هزار و 770 میلیارد ریال منجر به صدرنشینی اوراق بدهی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس شد.

    ضمن این که صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز در این مدت با دادوستد 34 میلیون ورقه ETF به ارزش 328 میلیارد ریال جایگاه دوم را در این بازار به خود اختصاص دادند و اوراق تسهیلات مسکن نیز رتبه سوم را به لحاظ حجم و ارزش مبادلاتی در بازار ابزارهای نوین مالی به دست آوردند.

    بدین ترتیب مبادلات صورت گرفته در تابلو تسهیلات مسکن به خرید و فروش 34 هزار ورقه تسه به ارزش 262 میلیارد ریال منتهی شد که نسبت به هفته گذشته با افت ناچیزی روبه‌رو گردید.

    در مجموع در حالی نتیجه دادوستدهای انجام‌ شده در بازار ابزارهای نوین مالی در هفته گذشته جابه‌جایی 39 میلیون ورقه به ارزش حدود 5 هزار و 360 میلیارد ریال را نشان می دهد. تابلوهای مبادلاتی بازار پایه نیز در این مدت میزبان نقل‌وانتقال 563 میلیون سهم در بیش از 57 هزار نوبت دادوستدی بودند که این مبادلات ارزش 783 میلیارد ریالی را به ثبت رسانید.

    همچنین در صدر جدول ارزش مبادلات خرد بازار سهام و اختیار سهام به تفکیک گروه‌های صنعت به ترتیب نام گروه‌های حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات؛ انبوه‌سازی، املاک و مستغلات؛ فلزات اساسی و محصولات شیمیایی ثبت شده است که که گروه حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات با در اختیار داشتن 14 درصد از ارزش معاملات خرد، جایگاه نخست و سایر گروه‌ها با سهم 13 درصدی، رتبه‌های دوم تا چهارم را کسب کرده‌اند.

    بر پایه این گزارش؛ از دیگر رویدادهای مهم هفته گذشته در بازارهای فرابورس می‌توان به عرضه اولیه 10 درصد از سهام شرکت شیر پگاه آذربایجان شرقی به روش ثبت سفارش اشاره کرد که هر سهم «غپآذر» در این عرضه 3 هزار و 350 ریال قیمت خورد. در این عرضه که ششمین عرضه اولیه فرابورس در سال جاری به شمار می‌رود تعداد 20 میلیون سهم پگاه آذربایجان شرقی معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو